CEO europejskiego studia potwierdził implementację Mantle API w silniku Asura.
Widać, że coraz więcej firm jest zainteresowanych implementacją Mantle API w swoich grach i silnikach – dotychczas pisaliśmy o współpracy AMD z firmami DICE, Cloud Imperium Games, Eidos-Montréal oraz Oxide Games, natomiast teraz do tego grona dołączyło jeszcze studio Rebellion.
Chris Kingsley, a więc CEO i jeden z założycieli studia Rebellion, pochwalił się, że jego firma wykorzysta Mantle API w tworzonym właśnie silniku Asura – według zapowiedzi, ma on znaleźć zastosowanie nie tylko w zaawansowanych grach na komputery stacjonarne, ale również na konsole nowej generacji czy na smartfony. Silnik ma obsługiwać teselacje i cienie DirectX 11, a przy tym również dobrze się skalować w konfiguracjach multi GPU i oferować możliwość wyświetlania obrazu na wielu monitorach w technologii Eyefinity.
„Obsługa Mantle we wszystkich naszych przyszłych tytułach na PC, będzie odgrywać dużą rolę w nadchodzącym roku dla firmy Rebellion. 2013 rok był dla studia niezwykle ekscytujący, ale 2014 rok ma szansę stać się jeszcze lepszy,” - powiedział Chris Kingsley, CEO w studia Rebellion.
Flagową grą Rebelliona z obsługą Mantle będzie Sniper Elite 3, który swoją premierę ma mieć w przyszłym roku. Oczywiście to nie koniec tytułów z obsługą nowego API, bowiem producent planuje również wydać kilka innych hitów na silniku Asura – niestety jeszcze nie zdradził on swoich planów wydawniczych.
Źródło: Rebellion, AMD
Komentarze
24Ja się dziwie że wpierw nie zrobili API...
IMO część fanów zielonych straci argument: za nvidia stoją technologie, np. PhysX.
NV ma physx
AMD ma mantle