Nowa produkcja twórców osławionego Grand Theft Auto przedstawi nam wyjątkową wizje amerykańskiego Zachodu. "Pięknego, ale krwawego i nafaszerowanego akcją”. Czy tytuł ten zdoła odmienić gatunek gier z otwartym światem?
ZAPOWIEDŹ » pierwsze wrażenia » gameplay
Wymagania wiekowe: | 18+ | |
Producent: | Rockstar San Diego | |
Wydawca: | Rockstar Games | |
Dystrybutor PL: | Cenega Poland | |
Gatunek: | Gra akcji | |
Tryb Gry: | Single/ Multi | |
Cena | 199 pln (PS3) | |
Premiera: | 18 maja 2010 r. | |
Premiera PL: | 21 maja 2010 r. | |
Demo gry: | brak |
Dziki Zachód nie jest zbyt popularnym motywem wśród wydawców i producentów gier. Nie wiedzieć czemu boją się oni podejmować podobne tematy. Jest to o tyle dziwne, że większość z gier osadzonych w klimatach westernowych okazało się całkiem niezłymi produkcjami. Outlaws, Gun, Call of Juarez czy wreszcie Red Dead Revolver to tytuły, które na trwale zapisały się w historii elektronicznej rozrywki ciesząc się sporą popularnością wśród graczy. Mimo to Dziki Zachód nadal jest jednym z najrzadziej wykorzystywanych motywów w branży elektronicznej rozrywki. Duże szanse na to aby to zmienić ma najnowsza epicka produkcja firmy Rockstar Games – Red Dead Redemption.
Gra opowiadać będzie historię Johna Marstona, byłego bandyty i rewolwerowca, którego zmieniający się świat Dzikiego Zachodu ponownie zmusza do sięgnięcia po broń. I choć jak na razie producent skrzętnie ukrywa jakiekolwiek bliższe informacje o przygodzie jaka czekać będzie naszego bohatera to już wiadomo, że zapowiada się mroczna i klimatyczna podróż do czasów ostatnich rewolwerowców, meksykańskiej rewolucji i wdzierania się przemysłu na nieujarzmione dotąd tereny Dzikiego Zachodu.
Red Dead Redemption, podobnie jak najnowsza odsłona serii Grand Theft Auto, zapewnić ma olbrzymi, tętniący życiem i co najważniejsze otwarty świat, z mnóstwem losowo generowanych wydarzeń takich jak choćby ataki dzikich zwierząt czy napady na banki. Oczywiście nie wszystkie ostępy Dzikiego Zachodu będą dla nas otwarte od samego początku zabawy. Wzorem przygód Nico Bellica kolejne sektory będziemy odblokowywać w miarę postępów w grze. Sądząc po poprzedniej produkcji Rockstara każda strefa będzie olbrzymim terenem po brzegi wyładowanym dynamiczną i pełną emocji akcją.
Jak przystało na schyłek czasów kowbojów, bezwzględnych bandytów i nieugiętych stróżów prawa na wyposażeniu naszego bohatera oprócz rewolwerów i strzelb z tamtej epoki znajdą się koktajle Mołotowa, laski dynamitu i pierwsze karabiny maszynowe Gatlinga. Oczywiście nie zabraknie również noży czy lassa, z którego skorzystamy nie tylko do poskramiania co bardziej zapalczywych oprychów ale także do łapania mustangów na prerii.
Na potrzeby gry Rockstar stworzył specjalny system celowania mający ułatwić mniej doświadczonym graczom szybkie odnalezienie się w bezwzględnym świecie Dzikiego Zachodu. Na szczęście nie zapomniano przy tym o bardziej zaawansowanych użytkownikach wprowadzając tryb całkowicie swobodnego namierzania przeciwników.
Oprócz tego w grze pojawi się również rozwiązanie podobne do trybu koncentracji z naszego rodzimego Call of Juarez II – Dead Eye. Umożliwi nam ono błyskawiczne zaznaczenie i likwidację kilku przeciwników naraz. Towarzyszyć temu będzie odpowiednie spowolnienie akcji. Trzeba przyznać, że wszystko razem zapowiada się nad wyraz ciekawie.
Jeszcze bardziej niesamowicie rysuje się tryb wieloosobowy Red Dead Redemption, który ma wielkie szanse całkowicie odmienić sposób prowadzenia tego typu rozgrywki. Co prawda maksymalnie w świecie gry będzie mogło spotkać się jedynie 16 graczy, ale z pewnością wystarczy to do dobrej zabawy. Tym bardziej, że ilość możliwości zapowiada się wręcz oszałamiająco. Podobnie jak w przypadku gry dla jednego gracza także i tutaj otrzymamy olbrzymi, otwarty świat gry. Jedyną różnicą będzie to, że tym razem pełnić on
będzie rolę specyficznego lobby, w którym gracze będą mogli samodzielnie odkrywać „uroki” Dzikiego Zachodu bądź zakładać gangi i wspólnie wykonywać kolejne napotkane wyzwania. To tu właśnie czekają nas pościgi, napady na dyliżanse, ataki Indian czy polowania na grubego zwierza. Jeśli zaś zapragniemy mocniejszych wrażeń to możemy wziąć udział w pojedynkach, walkach o kopalnie złota czy napadach na banki. Oczywiście nie zabraknie również typowych trybów wieloosobowych takich choćby drużynowy deathmatch.
Red Dead Redemption korzysta ze zmodyfikowanego, autorskiego silnika RAGE (Rockstar Advance Game Engine), którego możliwości poznaliśmy już dzięki Grand Theft Auto IV. Tym razem jednak udało się z niego wycisnąć dużo więcej. Mamy tu więc i wyjątkowe, zapierające dech w piersiach krajobrazy Dzikiego Zachodu, tętniące życiem miasta, lasy, góry i niezmierzoną prerię, na której czasami da się usłyszeć tętent pędzącego stada bizonów czy mustangów. Za fizykę odpowiada znany już silnik Euphoria firmy Natural Motion, którego zastosowanie w tym przypadku tchnęło w grę niesamowity realizm i doskonały klimat. Widać to choćby po sposobie padania naszych przeciwników po celnie wymierzonych strzałach czy całkowicie wyjątkowym sposobie poruszania się wierzchowców. Jednym słowem oprawa graficzna Red Dead Redemption zapowiada się oszałamiająco.
Istnieje szansa, że gra ukaże się także na komputery PC. W marcu pojawiły się pogłoski poparte artykułem w magazynie Game Informer uchodzącym za branżową biblię jakoby Red Dead Redemption przygotowywany był również z myślą o komputerach osobistych. Co prawda Rockstar dotąd nie potwierdził tych rewelacji, ale możliwe, że tkwi w nich ziarnko prawdy. Twórcy GTA już nie raz udowodnili, że ich zapewnienia o wyłączności konkretnych tytułów na określone platformy sprzętowe nie są wiele warte. Miejmy więc nadzieje, że i tym razem tak świetnie zapowiadająca się produkcja jak Red Dead Redemption wyjdzie poza konsole Xbox 360 i Playstation 3. Przekonamy się o tym zapewne już wkrótce.
Zobacz więcej informacji o Red Dead Redemption |
Komentarze
33Nintendo Wii z swoja grafika z "epoki kamienia lupanego" ma wieksza grywalnosc niz xbox 360 i PS3 RAZEM WZIETE!
antialliasing - HAH
Ponieważ nikt nie ma zamiaru grać w jakieś fitnessy czy zbieranie kuleczek jakąś małpką za pomocą śmiesznego joysticka..Weś się zastanów zanim napiszesz.
Co do RDR to przestańcie kłapać o niskiej jakości tekstur czy braku AA i popatrzcie na to jak wyglądają koniki i wszystko dookoła, na otwarty świat i zadymę. No przecież pięknie jest.
dla dziewczynek na 1 komunie to rzeczywiście dobry prezent ;)
Dla mnie PC: FPSy(z wyjątkami), strategie, logiczne, zręcznościówki;
x360: wyścigi, Halo(seria), platformówki/zręcznościówki
W gry które są tylko na konsoli(bijatyki,platformówki i inne exclusivy typowe dla danej platformy) gram na konsoli(na razie tylko X360, niedługo dojdzie PS3)
Natomiast w multiplatformowce gram na Pc bo lepiej wyglądają i nikt mi nie wmówi że nie. Ja mam pada od X360 do Pc z odbiornikiem na USB i w wiele gier gram właśnie na padzie. Nawet nie trzeba nic konfigurować bo ustawienia wskakują takie same jak na X360. Porównywałem parę gierek na X360 i PC(Bioshock2, Batman, Metro 2033) i wiem, że pod względem grafy PC w tytułach multiplatformowych zawsze jest górą. Nawet Metro pomimo, że strasznie mocożerne, pod Dx 9 z odpowiednio ustawionymi detalami chodzi dobrze i wygląda lepiej niż na X360. Taka prawda.