Hotfix AMD Crimson 16.1.1 przynosi między innymi profile CrossFireX dla Fallouta 4 i Rise of The Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider w wersji na PC ma swoje wymagania i praktycznie żadna karta graficzna nie umożliwi nam komfortowej rozgrywki w 4K. Trzeba posiłkować się konfiguracjami z dwiema kartami graficznymi (multi GPU).
Gra sygnowana jest przez NVIDIę, więc na starcie nie miała wsparcia technologii CrossFireX. Firma AMD szybko udostępniła łatkę sterowników Crimson w wersji 16.1.1, która naprawiała to niedociągnięcie.
Sprawdziliśmy działanie gry z dwiema mocnymi kartami Radeon (ASUS Strix Radeon R9 390X OC) oraz w rozdzielczościach QHD (2560 x 1440) oraz 4K/UHD (3840 x 2160) w ustawieniach bardzo wysokich i z wygładzaniem krawędzi FXAA.
Testy w lokacji Syberyjska Dzicz okazały się bardzo obiecujące - w rozdzielczości 2560 x 1440 uzyskaliśmy wynik 72/85 (minimalne/średnie) klatek na sekundę, a w 3840 x 2160 34/47 fps. W rozdzielczości 4K szału może nie ma, ale da się w miarę komfortowo grać.
Niestety testy w lokacji Kompleks Radziecki ujawniły duże spadki wydajności. W obydwu rozdzielczościach widać kilka dużych "dropów" (występowały zawsze w tych samych miejsach). Uzyskaliśmy wyniki 22/64 klatek na sekundę w QHD i 14/42 w UHD.
Fajnie, że profil CrossFire dla Rise of the Tomb Raider pojawił się tak szybko (i w odróżnieniu od profilu CFX dla Fallout 4 działa całkiem sprawnie), ale widać, że gra potrzebuje jeszcze optymalizacji. Liczymy zarówno na poprawki od dewelopera jak i dalsze usprawnienia w sterownikach.
Źródło: informacja własna
Komentarze
57