Wraz z piątkową łatką w grze pojawił się benchmark oraz wsparcie DirectX 12 - w końcu pozytywne zaskoczenie? Cóż. Nie.
Szast prast! Nagle i niespodziewanie mamy już trzy gry z obsługą DirectX 12, czyli Gears Of War: Ultimate Edition, Hitman i właśnie Rise of the Tomb Raider. Po pierwszych implementacjach nowego API nie należy spodziewać się jednak przełomu - podobnie zresztą jak było z pierwszymi próbami wprowadzenia DirectX 11.
Włączając obsługę DirectX 12 w Rise Of The Tomb Raider dostajemy znaczącą informację, że nie w każdym przypadku należy spodziewać się wzrostu wydajności.
Na pierwszy ogień poszła mocna platforma sprzętowa z procesorem Intel Core i7 5960X @4 GHz i kartami graficznymi ASUS Radeon STRIX R9 390X OC (sterowniki Crimson 16.3 hotfix).
Rise Of The Tomb Raider - 3840 x 2160, bardzo wysokie, FXAA
[kl./s.] benchmark, wynik ogólny
DirectX 11 CrossFireX | 49 |
DirectX 12 CrossFireX | nie działa |
DirectX 11 Radeon R9 390X OC | 28 |
DirectX 12 Radeon R9 390X OC | 24 |
Rise Of The Tomb Raider - 2560 x 1440, bardzo wysokie, FXAA
[kl./s.] benchmark, wynik ogólny
DirectX 11 CrossFireX | 84 |
DirectX 12 CrossFireX | nie działa |
DirectX 11 Radeon R9 390X OC | 50 |
DirectX 12 Radeon R9 390X OC | 44 |
Zgodnie z informacjami producenta i oczekiwaniami, na razie nie ma czym się ekscytować. Wkrótce sprawdzimy działanie gry także w innych konfiguracjach - również ze słabszymi procesorami, bo właśnie tam należy spodziewać się największego przyrostu wydajności i z różnymi kartami graficznymi.
Źródło: informacja własna
Komentarze
52GTX 980TI EVGA HYBRID 1450(BOOST)/8000 MHz
I7 4790K @ 4,600 MHz
16GB DDR3 2133 MHz
Stery 364.51
Ustawienia gry:1080p,SSAA 4x, HBAO+,
reszta ustawień na max co się dało :)
DX 11
Szczyt góry: 58,40 FPS (min:33.76; 88.94)
Syria: 41,36 FPS ( min:23.03; max:52.69)
Geotermiczna dolina: 44,07 FPS (min:31.65; max:54.46)
Overall score: 48.37 FPS
DX12
Szczyt góry: 70.85 FPS (min:37.09; 114.22)
Syria: 41,36 FPS ( min:23.68; max:87.82)
Geotermiczna dolina: 49,81 FPS (min:37.95; max:64.04)
Overall score: 56.74 FPS
Jak by nie patrzeć różnica jest i to spora, jestem pozytywnie zaskoczony.
Ps. Podchodziłem do tego bardzo sceptycznie na początku, ale teraz jestem zadowolony.
I5 4460
MSI G43-B85
ZOTAC Gtx970
Crucial 2x4gb DDR3 1600Mhz
stery 362.00
DX11 - ustawienia bardzo wysokie, tekstury wysokie, FXAA, VXAO
szczyt góry: 56.63 FPS (min: 27.50 FPS, max: 83.20 FPS)
geotermiczna dolina: 50.98 FPS (min: 20.95 FPS, max: 65.51 FPS)
syria: 48.81 FPS (min: 28.23 FPS, max: 71.20 FPS)
overall: 52.33 FPS
DX12 - ustawienia bardzo wysokie, tekstury wysokie, FXAA, HBAO+
szczyt góry: 58.10 FPS (min: 48.96 FPS, max: 65.24 FPS)
geotermiczna dolina: 57.45 FPS (min: 39.89 FPS, max: 72.49 FPS)
syria: 59.94 FPS (min: 48.79 FPS, max: 70.20 FPS)
overall: 58.41 FPS
Niskopoziomowe DX12 i Vulkan wymagają zmiany wieloletnich przyzwyczajeń i pisania softu od podstaw pod to API. Ile to czasu minęło od ostatniego niskopoziomowego API na PC-tach? 15lat?
w ankiecie zabrakło opcji "czekam na wersję na Vulcana".
Poza tym, droga Redakcjo, macie w ogóle RotTR ? Bo dając screena po angielsku udowadniacie, że raczej nie a fota przeklejona jest z internetu. To jak coś pomagam i zarzucam zrzut tego samego okna ale po polsku:
http://i.imgur.com/wN96BX7.jpg
I błagam, przetestujcie procki i grafy średniej klasy - takie jakie ma przeciętny user a nie sprzęcior wywalony w kosmos za kilkanaście kafli, bo to się mija z celem.
Wow...
Biedne win10