Polski rynek salonów komputerowych zmienia swój charakter z typowo sprzedażowego na usługowy. W ten sposób salony wchodzą w wysokomarżowy segment gospodarki, który zajmowany był do tej pory przez wyspecjalizowane firmy.
Warto przeczytać: | |
Według Zarządu Komputronik SA, naprawy pogwarancyjne oraz usługi konfiguracji sprzętu i oprogramowania, które sieć tej marki wprowadziła w okresie wakacyjnym, mogą stanowić na koniec 2010 roku nawet 30% wartości wszystkich usług, które spółka sprzedaje za pośrednictwem swoich salonów. Pozostałe 70% przychodów z usług wciąż będą stanowić przede wszystkim wpływy z ubezpieczeń sprzętu oraz sprzedaży ratalnej. Już teraz Komputronik jest największą w Polsce siecią usługową, która liczy ponad 300 punktów sprzedaży na terenie całego kraju.
"Sieć Komputronik tradycyjnie posiada najszerszy wybór towarów, dobre ceny i liczne promocje. W połączeniu z praktyczną wiedzą i ofertą usług, dajemy naszym klientom unikalną na skalę krajową wartość. To nas wyróżnia i pozwala nam dalej się rozwijać oraz zwiększać sprzedaż" mówi Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik SA.
Do tej pory polski rynek usług serwisowych był bardzo rozdrobniony i składał się z dużej liczby lokalnych, często jednoosobowych firm. Zdaniem Wojciecha Buczkowskiego popyt na tego rodzaju świadczenia jest wysoki, ale klienci nie zawsze są zadowoleni z ich jakości.
"Użytkownicy sprzętu i oprogramowania nierzadko korzystają z usług niedoświadczonych osób, które często nie prowadzą legalnej działalności gospodarczej. To jeden z powodów, dla których upatrujemy swoją szansę w tym segmencie rynku. Nasz personel jest regularnie szkolony i certyfikowany, pracownicy mogą korzystać z pomocy zarówno naszych inżynierów pracujących w centrali, jak również z pomocy producentów, których niezliczone certyfikacje posiada Komputronik" mówi Prezes Zarządu Komputronik SA.
Wojciech Buczkowski podkreśla, że polski rynek napraw pogwarancyjnych notebooków i komputerów stacjonarnych szybko rośnie. Związane to jest z rosnącą popularnością komputerów przenośnych. Koniunkturę na tego rodzaju usługi wzmacnia także brak wspólnych standardów, dzięki którym wymiana czy naprawa konkretnych podzespołów byłaby prostą czynnością serwisową.
Salony Komputronik rozpoczęły świadczenie takich usług, jak: modernizacja, konserwacja i montaż sprzętu, a także serwis oprogramowania. Pełna lista oraz cennik usług świadczonych w salonach Komputronik znajduje się TUTAJ.
Źródło: Komputronik
Polecamy artykuły: | ||
Przegląd rynku: obudowy PC | 5 x SSD i 1 x HDD - praktyczne testy dysków | 100 porad do Windows 7 |
Komentarze
39"Nasz personel jest regularnie szkolony i certyfikowany" - chyba jak obsługiwać kasę fiskalną, bo o komputerach nie za bardzo mają pojęcie. "Użytkownicy sprzętu i oprogramowania nierzadko korzystają z usług niedoświadczonych osób" - jeśli przyjdą do sklepu Komputronik tak właśnie będzie, dlatego większość woli doświadczonych znajomych.
Ktoś z komentujących napisał też o jakości obsługi, która rzekomo w KT stoi na wysokim poziomie - z moich osobistych doświadczeń wynika coś zupełnie innego.
szkoda ze cymbaly sie niepotrafia douczyc ze prawdziwe pieniadze sie zarabia na niskich cenach i......... uwaga ------- NIESPODZIANKA z ekonomii........ na "masuwce"
ale uj mu w krzyz - niech jeszcz podwinduje ceny - moze klientow mu przybedzie - ot takie GLUPIE mylsenie polaka!
Firma w której pracuję kupowała tam przez kilka lat, teraz zacząłem kupować wszystko w pobliskim sklepie, bo i taniej i sprzedawcy jacyś tacy do dogadania się zawsze. Czasami trzeba na towar poczekać 2-3dni ale przynajmniej nie trzeba się denerwować.
Jestem z Wrocławia najczęściej kupowałem sprzęt w Proline i Arest i kiedyś w takiej mniejszej firmie Erkom (nie wiem czy jeszcze istnieją).
W Erkomie można było się doprze dogadać ze sprzedającymi ale mieli wyższe ceny.
Arest trochę kombinacji w stylu myslimy sprawdzić Pana kość pamięci czy współpracuje z tym laptopem za dodatkowe 30 zł. Pozatym nie jest źle.
Proline niektórzy ze sprzedawców niezbyt elokwentni i uprzejmi natomiast kiedyś oddałem nowiutki dysk Seagate'a poniewaz się sypał po nagraniu systemu i instalacji kilku programów. Facet z serwisu zapytał co z dyskiem robiłem i jak go sprawdziłem, zobaczył ze trafilo na kumatego od ręki dał nowy dysk który działa do dzisiaj. Także tu za serwis plus.
Takie moje odczucia oczywiście każdy ma inne doświadczenia.
Ps. Najzabawniej w MediaMarkt.
, nie .
*jak
*dobrze
Brakuje jednak opcji edydki.
Licytowanie się, która sieć lepsza jest bezsensu i głównie na rękę wszystkich sieci :D Ja odróżniam kupowanie o detalistów i hurtowników, chociaż teraz już nie bardzo opłaca się po hurtowniach rozbijać.