Japoński producent laptopów uznał, że część problemów z jakimi borykają się użytkownicy laptopów mogą oni sami rozwiązać w domowym zaciszu. Serwis okazuje się niepotrzebny.
Dział systemów komputerowych Toshiba uruchamia w Polsce usługę CRU (Customer Replaceable Unit). W jej ramach można po dodzwonieniu się na infolinię producenta otrzymać bezpośrednio nową część do notebooka.
Toshiba CRU to usługa gwarancyjna producenta laptopów, która polega na samodzielnej wymianie przez użytkownika czterech podstawowych elementów komputera: zasilacza, napędu, dysku twardego lub baterii. W przypadku awarii danej części w czasie trwania gwarancji wystarczy zadzwonić na infolinię techniczną Toshiby (801 88 77 55) i potwierdzić, że rzeczywiście dany element uległ uszkodzeniu.
Konsultant telefonicznie informuje klienta jak powinien sprawdzić komputer i prowadzi go przez ten proces „za rękę”. W przypadku uszkodzenia Toshiba wyśle nową część bezpośrednio do użytkownika. Część uszkodzona natomiast powinna być odesłana do Toshiby w ciągu 15 dni kalendarzowych. W tej procedurze użytkownik nie ponosi żadnych kosztów.
- Wiele awarii sprzętu to proste uszkodzenia np. zasilacza. W przypadku zaawansowanych użytkowników czasem nie ma potrzeby korzystania z serwisu gdyż sami doskonale wiedzą jak sobie mogą poradzić z problemem. W takiej sytuacji po rozmowie telefonicznej wyślemy nową część i prosimy o odesłanie starej na nasz koszt – podsumowuje Bartosz Kubica, odpowiedzialny z serwis Toshiby w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Źródło: Toshiba
Komentarze
16Ogólnie to dosyć ciężko rozebrać notebooka, miliony śrubek jakieś dziwne części i te plastiki które zaraz mają odpaść - masakra
-ile czasu zaoszczędzimy w porównaniu do serwisu
-co jeśli użytkownik potrafi jedynie włączyć skorzystać i wyłączyć
mnie najbardziej zastanawia co jeśli niechcący coś uszkodzimy przy takiej wymianie czy producent uzna gwarancie czy raczej będzie się upierał że naprawa została wykonana przez nie wykwalifikowaną osobę??