Crowdfundingowa platforma dla środowiskowych superbohaterów, system elastycznego transportu miejskiego na żądanie oraz atlasy anatomiczne w technologii rzeczywistości rozszerzonej. To trzy pomysły z Polski, które były rozwijane podczas Samsung OneWeek w Budapeszcie.
Start-upy mają olbrzymi potencjał, by zmieniać zasady gry. Dla młodych innowatorów organizowane są rozmaite konkursy, a jedną z ciekawszych inicjatyw jest program Samsung OneWeek z zakresu odpowiedzialności społecznej. W tym roku do Budapesztu pojechała polska reprezentacja.
Trzy polskie start-upy – Planet Heroes, Broomee i Trusense – miały okazję, by podczas węgierskiego OneWeek poszerzyć kompetencje i uzyskać pomoc w realizacji swoich projektów. W programie znalazły się między innymi warsztaty prowadzone przez wolontariuszy z Korei Południowej, wykłady prowadzone przez ekspertów Samsunga oraz grupowe dyskusje.
- Planet Heroes to pomysł, by wykorzystać crowdfunding w ratowaniu naszej planety. Użytkownicy wybierają okolicę, którą chcą posprzątać i ustalają stawkę, za jaką mogą to zrobić, a Patroni finansują i monitorują działania.
- Broomee to propozycja elastycznego transportu miejskiego na żądanie. Użytkownicy w aplikacji podają punkty A i B, a autobus dostosowuje trasę w czasie rzeczywistym, by z przejazdu mogło skorzystać jak najwięcej osób.
- Trusense to koncepcja, zakładająca stworzenie atlasów anatomicznych w technologii rzeczywistości rozszerzonej. Dzięki temu możliwe będzie przyjrzenie się przekrojom narządów, przepływowi krwi oraz wadom anatomicznych i możliwościom ich leczenia.
„Samsung OneWeek zachęca młodych innowatorów do realizacji własnych pomysłów i stworzenia środowiska, w którym będą mogli rozwijać się oraz poprawiać warunki życia i pracy w swoich społecznościach” – komentują przedstawiciele firmy Samsung. Któremu z polskich start-upów kibicujecie najbardziej?
Źródło: Samsung, inf. własna
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!