Wyprzedaż kolejnych działów mogłaby poprawić kondycję finansową koreańskiego koncernu.
Samsung ArtPC Pulse - jeden z najnowszych komputerów koreańskiego giganta
Jakiś czas temu Samsung odsprzedał swój dział drukarek firmie HP. Wygląda jednak na to, że to nie koniec zmian w koreańskim koncernie – w planach podobno jest jeszcze sprzedaż działu komputerów PC.
Według koreańskich źródeł, Samsung już od kilku miesięcy prowadzi rozmowy z firmą Lenovo na temat sprzedaży całego działu komputerów PC. Co prawda szczegóły transakcji są trzymane w ścisłej tajemnicy, ale szacuje się, że ma ona opiewać na kwotę 1 biliona wonów (jest to równowartość około 850 miliona dolarów).
Wyprzedaż kolejnych działów zawęża asortyment do tych najbardziej opłacalnych, a to z kolei może pozytywnie wpłynąć na kondycję finansową firmy. Czy producent rzeczywiście zdecyduje się jeszcze sprzedać dział komputerów? Tego zapewne dowiemy się dopiero za jakiś czas.
Źródło: The Investor
Komentarze
15"The Bell predicted the deal price could be worth more than 1 trillion won (US$850 million) even though the breakdown revenue of the PC business, affiliated with Samsung’s flagship information technology and mobile business division, has been rarely revealed."
1 trillion amerykański to jest 1 bilion polski.
Miejmy nadzieje że w skład działu PC nie wchodzą wszelkiej maści Pamięci w tym SSD, SD, DDR, GDDR itd.
W sumie Samsung chyba wszystko produkował :) Samochody, Jedzenie, Ubezpieczenia, TV, Monitory, Aparaty Fotograficzne, Piekarniki, Mikrofale, Lodówki, Żelazka, Drukarki, Skanery, Pamięci DDR GDDR HBM, NAND, Czajniki elektryczne, HDD, SDD, Bawili się z GPU, jednostkami CPU [nic z obu wielkiego nie wyszło], PSU, Pamięcią przenośną różnej maści, Chyba tylko nie zajmowali się oświetleniem [a przynajmniej nie kojarzę]. Ich półprzewodniki zdominowały rynek na końcu lat 90, a scalaki w latach 2000-2010 rynek podzespołów do urządzeń elektronicznych i nie tylko, dodatkowo wracają produkcji aut spod znaku Samsung po porażce lat 90.
Jak tak patrzę i sumuję to co teraz z tym co czasem się usłyszało o Samsungu, to mam wrażenie że jako firma idzie w tą samą drogą co SONY :| wpierw rozwój firmy regionalny, potem nagła ekspansja na rynki zagraniczne, moment wzwyżu a po nim silna presja powodująca rozpad i rozsprzedaż po kawałku [działami] firmy. Jedyna różnica między SONY, a Samsungiem [po za miejscem pochodzenia] to inny target, gdyż Samsung jako marka produkuje [lub produkował] prawie wszystko, co jest zaskakujące dla większości europejczyków którzy kojarzą Samsunga głównie z produkcji TV i telefonów oraz odrobiny AGD dostępnego na naszym rynku. ;)