Słynna seria gier obchodzi właśnie wyjątkowy jubileusz. Dziesięć lat temu pierwsza odsłona Sims ujrzała światło dzienne.
Koncern Electronic Arts ogłosił, że seria The Sims obchodzi właśnie dziesiątą rocznicę wejścia na rynek. W ciągu dekady do rąk fanów zdążyły już trafić trzy główne gry (The Sims, The Sims 2 i The Sims 3) oraz liczne dodatki i akcesoria. Wszystkie one złożyły się na imponująca liczbę 125 milionów sprzedanych egzemplarzy. Gry z cyklu The Sims obecne są niemal we wszystkich krajach świata, a rynkowi analitycy uznają je za bestsellery wśród produkcji na komputery PC.
- Gracze i ludzie zajmujący się biznesem dotyczącym gier mogą być bardzo dumni z sukcesu, jaki odniosła marka The Sims. Może się nią cieszyć każdy, ponieważ cechuje się ona unikalnym stylem zabawy i motywuje do kreatywności – powiedział Rod Humble, szef marki EA Play. – Przyszłość The Sims rysuje się w bardzo wesołych barwach. To bardzo rzadkie, aby jakakolwiek marka ze świata rozrywki utrzymywała wysokie tempo dekadę po swoim debiucie, więc jest to szczególnie miły moment dla wszystkich osób, które pracowały nad całą serią.
- Jeszcze żadna gra w historii nie miała tak szerokiego, niemal uniwersalnego kręgu odbiorców – powiedział Logan Decker, redaktor naczelny magazynu PC Gamer. – Każdy w to gra: hardcore’owcy, młode kobiety, gwiazdy, konserwatyści, profesorowie, żołnierze, babcie, a nawet ludzie, którzy twierdzą, że w ogóle nie lubią gier komputerowych. Przez dziesięć lat EA utrzymywało środowisko gier z cyklu The Sims w stanie nieustannej świeżości wydając niezliczone dodatki, nie odchodząc jednocześnie od głównego celu zabawy – skupieniu się na wyobraźni gracza i naturalnej skłonności ludzi do tworzenia.
Jak popularne jest The Sims?
Marka zarobiła ponad 1.8 miliarda dolarów, stając na tym samym szczeblu co hollywoodzkie filmy takie jak Avatar, Titanic i trylogia The Matrix.
Produkcje z serii The Sims wprowadzono do sprzedaży w 60 krajach i przetłumaczono na 22 języki, co stanowi kamień milowy w rozwoju światowego rynku elektronicznej rozrywki. Ilość fanów Simów jest ogromna i stale rośnie. Od premiery The Sims 3 w czerwcu 2009 gra sprzedała się na całym świecie w 4.5 miliona egzemplarzy, zajmując w 2009 roku pierwsze miejsce na listach bestsellerowych gier na PC w Ameryce Północnej i Europie. The Sims 3, podobnie jak poprzednie części, pozwala na tworzenie, pobieranie z Internetu i dzielenie się przeróżnymi kreacjami. Oficjalna strona www.thesims3.com notuje blisko sześć milionów odwiedzin w miesiącu. W ciągu każdej minuty pobiera się z niej 300 kreacji, których jak dotąd fani wgrali na serwis ponad 1.8 miliona.
Od 10 lat w polskiej i światowej czołówce
Rok 2009 należał do gry The Sims 3, która okazała się światowym bestsellerem. W Polsce również sprzedaż tej gry pobiła wszelkie rekordy sprzedaży gier. The Sims 3 otrzymała nagrodę Bestseller Empiku 2009 dla najlepiej sprzedającej się gry na komputery osobiste. Od 2003 roku, kiedy istnieje Electronic Arts Polska, gry z serii The Sims otrzymywały nagrody bestsellerów aż pięciokrotnie. Gra może się też pochwalić jedną z największych społeczności internetowych. Oficjalną stronę odwiedza miesięcznie 6 milionów użytkowników, a aplikacja Sims 3 Exchange (Giełda wymiany pozwalająca ściągać i wymieniać się akcesoriami do gry) zanotowała już 100 milionów pobrań.
W Polsce od czasu premiery gry The Sims 3, sprzedało się już 200 tys. podstawowej wersji gry na PC i 100 tys. na telefony komórkowe.
Jak to jest mieć 6 milionów odwiedzin w miesiącu?
To tak jakby zaprosić na imprezę wszystkich mieszkańców San Francisco.
Serwisy społecznościowe pełnią niezwykle istotną rolę w budowaniu popularności marki The Sims. Przyczynia się do tego Facebook, MySpace, Twitter i YouTube. Kanał The Sims 3 na YouTube ma blisko 55000 subskrybentów i ponad 26 milionów otwarć.
Simowie są najmodniejszymi wirtualnymi ludźmi
W roku 2008 blisko 1000 sklepów sieci H&M na całym świecie oferowało ubranie zaprojektowane przez fana The Sims. Ponadto każdy może zaopatrzyć dom swojej simowej rodziny w prawdziwe umeblowanie IKEA. Wszystko dzięki takim produkcjom jak The Sims 2 Moda z H&M oraz The Sims 2: IKEA urządza dom.
Marka The Sims jest wyjątkowa ze względu na odwzorowywanie społeczeństwa. Gdyby w produkcje z tej serii miałby zagrać ktoś za 100 lat, to miałby doskonały przegląd tego, jak żyli ludzie w latach 2000-2010. Dobrym przykładem na to jest zawarta w tych grach muzyka, stworzona przez takich wykonawców jak The Black Eyed Peas, Nelly Furtado, Katy Perry, Natasha Bedingfield oraz Depeche Mode. Wszystkie ich piosenki zostały wykonane w specyficznym języku Simów.
Więcej informacji na temat gier z serii The Sims znajduje się na oficjalnej stronie serii Sims oraz pod polskim adresem Electronic Arts.
Źródło: informacja prasowa EA Polska
Komentarze
3