Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Nielsen-Online, serwisy społecznościowe są popularniejsze niż poczta e-mail.
Ponad 2/3 internautów odwiedza serwisy społecznościowe i blogi oraz aktywnie uczestnicy w ich tworzeniu. Badania obejmowały następujące kraje: Brazylia, Hiszpania, Włochy, Japonia, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Francja, Australia, Niemcy, Szwajcaria.
Serwisy społecznościowe coraz popularniejsze (Fot. Nielsen-Onlne)
Okazuje się, że bardziej popularne od serwisów społecznościowych (66,8 proc. internautów) są tylko wyszukiwarki (85,9 proc.), korzystanie z portali (85,2 proc.) oraz serwisów z oprogramowaniem (73,4 proc.).
Analitycy Nielsen-Online informują, że popularność serwisów społecznościowych w porównaniu z rokiem 2007 wzrosła dwa razy szybciej niż miało to miejsce w przypadku korzystania z wyszukiwarek i portali. Coraz większym powodzeniem cieszy się także możliwość logowania się do tych serwisów za pomocą telefonów komórkowych i innych urządzeń przenośnych, w tym netbooków.
Pełny raport Nielsen-Online można znaleźć tutaj (plik PDF, j. angielski).
- Serwisy społecznościowe stały się fundamentalną częścią, jeśli chodzi o korzystanie z internetu - powiedział John Burbank, szef Nielsen-Online.
Najpopularniejszym serwisem jest Facebook.com. Drugie miejsce zajmuje MySpace.com, trzecie Hi5.com, czwarte Flickr.com, a piąte - Skyrock.com
Źródło: Inf. własna
Komentarze
3