Na rynku pojawia się coraz więcej gier, które korzystają z dobrodziejstw DirectX 12 - wiadomość ta powinna ucieszyć posiadaczy kart Radeon.
Firma AMD już od jakiegoś czasu współpracuje ze studiem Firaxis Games, czego efektem jest implementacja technologii graficznych w kolejnych tytułach z serii Sid Meier's – w Sid Meier's Civilization V dodano wsparcie dla DirectX 11, natomiast w Sid Meier's Civilization Beyond Earth wprowadzono obsługę Mantle API i technologii Split-frame Rendering. Kolejnym krokiem będzie dodanie obsługi DirectX 12 do Sid Meier's Civilization VI.
Civilization VI ma bazować na całkowicie nowym silniku, w którym zostanie zaimplementowane wsparcie dla DirectX 12 – w tym także dwóch kluczowych funkcji: obsługi asynchronicznych obliczeń oraz techniki łączenia kart graficznych w trybie Explicit Multi-Adapter. Nie da się ukryć, że obydwa rozwiązania mogą znacząco poprawić płynność działania nowej cywilizacji na kartach AMD. Oprócz tego twórcy gry planują udostępnić wbudowany benchmark, który w prosty sposób pozwoli przetestować wydajność komputera i porównać ze sobą osiągi różnych konfiguracji.
Pozostało jedynie przypomnieć, że premiera nowej cywilizacji została zaplanowana na 20 października, ale już teraz można składać zamówienia w przedsprzedaży (w cenie 60 euro). Zerknijcie jeszcze na zwiastun.
Źródło: AMD, Firaxis Games
Komentarze
3Chyba wkradła się mała niespójność Panie Pawle:
"obsługi asynchronicznych jednostek cieniujących" - raczej obsługi asynchronicznego cieniowania, bo same jednostki są zunifikowane.