Mieli tylko 48 godzin, by stworzyć gry na zadany temat. Podołali i teraz możemy zobaczyć, jak zinterpretowali temat „Unknown”.
Pod koniec lipca obył się Slavic Game Jam 2017 – trzecia edycja wydarzenia, podczas którego kreatywni producenci tworzą gry na zadany temat w 48 godzin. Kto wygrał?
Twórcy otrzymali bardzo uniwersalny temat – po prostu „Unknown”. Doczekał się on kilkudziesięciu różnych interpretacji – głównie w postaci gier na Windows, ale też na macOS i Linux, a nawet na Android i przeglądarkowych. Pod tym względem organizatorzy nie robili żadnych ograniczeń.
Jedynym ograniczeniem był czas – konkretnie 48 godzin. Tyle wystarczyło jednak utalentowanym twórcom, by tworzyć bijatyki, platformówki, zręcznościówki i gry wszelkiej innej maści. Najlepsza zdaniem jury okazała się gra Dot. – eksploracyjna platformówka stworzona przez duet Marcin „Koshik” Koszów i Piotr „Lizandros” Stoch.
Na miejscu drugim uplasowało się trio (Szymon Licau, Piotr Bartosiak i Łukasz Kiełczykowski) odpowiedzialne za strzelaninę Polterguns dla dwóch graczy. Na najniższym stopniu podium stanął zaś sześcioosobowy zespół (Krzysztof Heldt, Michał Antkiewicz, Adam Pawelski, Marek Derkowski, Weronika Okoń i Daniel Kończyk), który stworzył platformówkę Forgot how to hamster.
Przyznano także siedem nagród specjalnych:
- One More Turn (najbardziej wciągające): Tanking Through Unknown
- Top Kek (najzabawniejsze): Starsky & Bluff
- It Just Sounds Right (najlepszy dźwięk): Jack the Reaper
- What’s the theme, anyway? (gra offtopic): Forgot how to Hamster
- Most Memorable Experience (najciekawsze doświadczenie): Dot.
- Best Multiplayer (najlepsza rozgrywka dla wielu graczy): Polterguns
- Najlepsza gra wykonana w silniku Unreal Engine 4: Two Aliens One Box
Wszystkie gry możecie sprawdzić na stronie projektu.
Tegoroczny maraton ponownie pokazał, że kreatywność twórców nie zna granic, a w 48 godzin da się stworzyć naprawdę ciekawą produkcję, nawet jeśli za oknem jest ponad 30 stopni Celsjusza. Dopisała również publiczność, liczona w „setkach”, co pozwala żywić nadzieję na to, że i w przyszłym roku wydarzenie się odbędzie.
Wydarzenie odbyło się na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych dzięki wsparciu partnerów i sponsorów – firm QLOC, Huuuge Games, Techland, Robot Gentleman, Orbital Knight, Jutsu Games, AMD oraz Epic Games.
Serwis Benchmark.pl jest oficjalnym patronem medialnym imprezy Slavic Game Jam 2017.
Źródło: inf. własna
Komentarze
1