Dla japońskiego producenta tegoroczne Mistrzostwa Świata upłynęły pod znakiem 4K.
Tegoroczny mundial już za nami. Brazylijska impreza była jednak nie tylko areną zmagań sportowców, ale też wydarzeniem, które do testów swoich najnowszych technologii wykorzystali producenci, w tym oficjalny partner mistrzostw – firma Sony.
Zacznijmy od liczb. Tegoroczne Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej to 64 mecze na 12 stadionach, w których udział wzięły 32 drużyny narodowe. Sony przytacza jednak swoje statystyki. Dla japońskiego producenta mundial to 47 samolotów, ponad 200 kamer HD, 280-osobwy zespół nadzorujący oraz 8,5-tonowa ciężarówka dostarczająca cały sprzęt ruchomy do strefy dla nadawców.
Mało? No to dodajmy do tego 24 kontenery produkcyjne HD, dwa helikoptery, 37 kamer standardowych, kamerę powietrzną, 2 kamery do rejestracji obrazu w przyspieszonym tempie, 72 kamery Super Slo-motion, 48 mikserów wizyjnych oraz 820 monitorów. Jeśli to wciąż nie robi na was wrażenia, to miejcie świadomość, że obejrzenie wszystkich przetransmitowanych podczas mistrzostw materiałów zajęłoby… 7 lat.
Jedną z najważniejszych dla Sony kwestii były testy transmisji 4K, w których udział brała też stacja BBC. Jak chwalą się ci pierwsi – wszystko poszło zgodnie z planem. Rozdzielczość 4K wkrótce może więc znacząco zyskać na popularności.
Źródło: Sony
Komentarze
14Wiec dziękuje za świetne transmisje z mistrzostw, super tv , niezłego soundbara i PS4 :)