Miliony ludzi na świecie korzystają z usług strumieniowania muzyki, a najwięcej ze Spotify Premium. Abonament opłaca już ponad 30 mln osób.
Konkurencja rośnie, a Spotify ma ją sobie za nic i rozwija się w najlepsze. Dyrektor generalny, Daniel Ek, poinformował za pośrednictwem Twittera, że co miesiąc abonament opłaca już ponad 30 milionów użytkowników.
To oznacza 10-milionowy wzrost w stosunku do ubiegłorocznego czerwca. Uzyskanie takiego wyniku w tak krótkim czasie i przy stale rosnącej konkurencji (w tym tej najpoważniejszej – w postaci Apple Music) może robić wrażenie.
Może, ale trzeba wziąć pod uwagę coś jeszcze. Spotify może i zyskuje subskrybentów w bardzo szybkim tempie, ale usługa Apple Music robi to jeszcze szybciej. Od startu pod koniec czerwca zgromadziła ich już 11 milionów, a szacuje się, że do końca roku będzie ich już co najmniej 20 milionów.
A reszta? Cóż, reszta ma sporo do nadrobienia. Zajmujący trzecie miejsce francuski Deezer ma jedynie 6,3 miliona użytkowników, a należący do Jaya-Z Tidal – około 1 mln. Spotify jest więc wyraźnym liderem, ale konkurencja nie śpi – a w szczególności nie śpi Apple. Czy uda jej się przegonić Spotify? To się okaże…
Źródło: Digital Trends
Komentarze
12