W styczniu licznik aktywnych, płacących użytkowników Spotify przekroczył 70 milionów. Usługa jest więc dziś niekwestionowanym liderem.
Aktualizacja, 5 stycznia 2018: Minęło zaledwie 5 miesięcy, a liczba abonentów Spotify Premium wzrosła znów o 10 milionów. Szwedzi pochwalili się, że za możliwość strumieniowania muzyki w wysokiej jakości i w komfortowych warunkach płaci już 70 milionów osób na całym świecie. Niestety nie podano przy okazji ogólnej liczby aktywnych użytkowników Spotify (ostatnie dane pochodzą z czerwca – wtedy było ich 140 milionów).
News, 1 sierpnia 2017: Czerwiec 2015: 20 milionów, marzec 2016: 30 milionów, wrzesień 2016: 40 milionów, marzec 2017: 50 milionów, lipiec 2017: 60 milionów. Jak widać, liczba użytkowników Spotify Premium, czyli płatnej wersji usługi nie tylko nie maleje, ale rośnie i to w coraz bardziej imponującym tempie.
Serwis Spotify nie potrzebował nawet roku, by zwiększyć liczbę abonentów o 20 milionów. Konkurencja może o takich wynikach jedynie pomarzyć i wyraźnie widać, że to do niego należy obecnie korona króla strumieniowania muzyki.
60 milionów to liczba, która oznacza także, że ponad 40 proc. wszystkich aktywnych użytkowników Spotify opłaca abonament, by cieszyć się wyższą jakością dźwięku oraz brakiem reklam czy jakichkolwiek ograniczeń.
W osiągnięciu tego sukcesu bez wątpienia pomagają liczne akcje promocyjne – w rodzinie i na studiach płaci się zdecydowanie mniej, a co jakiś czas nowi użytkownicy mogą korzystać z „abonamentu za złotówkę”. Spora baza utworów reprezentujących różnorakie gatunki też raczej nie utrudnia.
Spotify zapowiada też, że nie zamierza przestawać rosnąć. Aby zaś było to możliwe, nawiązuje współpracę z dużymi wytwórniami i zachęca je do wrzucania utworów do serwisu (proponując przy okazji blokadę dla użytkowników niepłacących). Dzięki temu baza ma się rozrastać.
Źródło: TechSpot, The Verge
Komentarze
19