Platforma Spotify została uruchomiona 7 lat temu. Twórcy uznali, że najwyższy czas na zmiany.
Platforma Spotify została uruchomiona 7 lat temu. Od tego czasu jej użytkownicy przesłuchali już ponad 25 miliardów godzin muzyki. Jej właściciele zdecydowali się teraz na wprowadzenie wielu nowych funkcji, aby, tu cytat, „jeszcze bardziej podkreślić swój podstawowy cel: zapewnić dostęp do muzyki niezależnie od pory dnia, miejsca i nastroju”. O czym konkretnie mówimy?
Pierwszą nowością jest tryb Spotify Running. Jak sama nazwa wskazuje, został on stworzony z myślą o amatorach biegania. W trybie tym znajdziemy gotowe listy odtwarzania z wieloma gatunkami muzycznymi, jak i nowe kompozycje w sam raz dla biegaczy. Spotify Running automatycznie wykrywa nasze tempo i na podstawie tych danych dobiera odpowiednią muzykę, aby dodatkowo zmotywować i utrzymać użytkownika na stałym poziomie. W planach jest też integracja tego trybu z aplikacjami Nike+ oraz RunKeeper.
Zmienia się także strona startowa mobilnej aplikacji Spotify – powitajcie Spotify Now. Znajdziemy tam teraz listy odtwarzania przygotowane do przeróżnych codziennych czynności. Zawarte są tam zarówno utwory z kolekcji użytkownika, jak i te rekomendowane przez ekspertów serwisu. Jak czytamy w oficjalnej zapowiedzi: „Now poznaje gust i zwyczaje muzyczne użytkownika, dzięki czemu dopasowuje się do jego indywidualnych wymagań”.
To nie wszystko. Platforma Spotify doczekała się właśnie dwóch dodatkowych funkcji, o które prosiła spora część społeczności. Oprócz standardowej muzyki w bibliotece aplikacji znajdziemy teraz także klipy wideo oraz słuchowiska. – „Chcemy, aby Spotify mogło zapewnić ścieżkę dźwiękową na każdy dzień, dlatego poszerzamy wachlarz treści rozrywkowych: od świetnej muzyki opartej na rekomendacjach, po podcasty czy klipy wideo. I dopiero się rozkręcamy!” – powiedział Daniel Ek, CEO i założyciel Spotify.
Źródło: Spotify
Komentarze
4