Poprzednia wersja miała przypadkowo zablokowany tryb wielowątkowości, a zatem jej wyniki nie oddawały całkowitego potencjału nowej technologii.
Kilka dni temu zadebiutowało Mantle API, którego potencjał najlepiej obrazował benchmark Star Swarm ze specjalnie zoptymalizowanym silnikiem – przynajmniej w teorii, bowiem podczas jego tworzenia wkradł się błąd i został on sztucznie przytłumiony. Oxide Games wydał jego nową wersję, która jeszcze lepiej obrazuje możliwości nowej technologii.
Mantle API to niskopoziomowy interfejs programowania, który wprowadza udoskonalenia do wysokopoziomowego DirectX i w efekcie pozwala rozwinąć skrzydła akceleratorom graficznym bazującym na architekturze Graphics Core Next (Radeon HD 7000 i R7/R9 200) – zwłaszcza w przypadkach, gdzie mamy do czynienia ze słabszym procesorem i powstaje tak zwane wąskie gardło wynikające z narzutu API czy nieefektywnego dzielenia obliczeń na wątki.
W poprzedniej wersji benchmarka Star Swarm, na której większość redakcji obrazowała potencjał Mantle API, przypadkowo zablokowano wielowątkowość i mieliśmy do czynienia z porównaniem jednowątkowej platformy Mantle z wielowątkową DirectX. W efekcie jego wyniki nie oddawały pełnego potencjału nowego rozwiązania, a czasami nawet obrazowały przewagę trybu DirectX. W nowej wersji już rozwiązano ten problem.
Zapraszamy również do zapoznania się z naszymi testami wydajności Mantle API vs DirectX, które przeprowadziliśmy w grze Battlefield 4 i benchmarku Star Swarm (w starej wersji).
Kliknij, aby pobrać nową wersję benchmarka Star Swarm
Źródło: AMD, Oxide Games, Steam
Komentarze
36Pora odpalić benchmark ponownie :)
Wszystkie statki identyczne. Każdy ma tą samą teksturę i ten sam shader.
Różnią się tylko macierzą pozycji i orientacji.
Czyli wszystko nastawione na jedną jedyną rzecz w której Mantle jest szybsze.
No i szkoda, że gry juz wydane nie skorzystają z tego przyspieszenia - chyba, że producenci gier je poprawią (w co za bardzo nie wierzę).
I jaki daje efekt w przypadku dosyć mocnej konfiguracji z np. i5 2500K oraz HD7850 lub HD7870?
Dla mnie to na razie ciekawostka (oczywiscie zaktualizuję sterowniki do najnowszej wersji jak pojawi sie stabilna wersja) - nie wiadomo nawet jakie nowe gry zostana zoptymalizpwane pod kontem Mantle API i czy jakieś gry już wydane (poza BF4) zostana poprawione bo to mnie by najbardziej interesowało - bo na horyzoncie nie widzę dla siebie jakichś nowych tytułów, które koniecznie musiałbym mieć.