SteamVR Performance Test - pierwsze wyniki wydajności kart AMD i Nvidii
SteamVR Performance Test pozwala sprawdzić czy nasz komputer pozwoli na komfortową obsługę gogli VR. Wyniki wydajności nieco zaskakują.
Gogle wirtualnej rzeczywistości cieszą się coraz większym zainteresowaniem, ale do ich obsługi wymagany jest odpowiednio wydajny komputer. Jak wydajny? Valve udostępnił benchmark SteamVR Performance Test, który pozwala sprawdzić możliwości zestawu i określić czy nadaje się on do obsługi VR.
SteamVR Performance Test bazuje na silniku Source 2 i wykorzystuje demo Aperture Science Robot Repair przygotowane dla gogli HTC Vive (nie są one wymagane do uruchomienia testu). Benchmark został jednak zaprojektowany w ten sposób, aby nie gubić klatek i zapewnić stałą płynność animacji na poziomie 90 fps, więc w razie niewystarczającej wydajności obniżana jest jakość obrazu.
Po zakończeniu testu aplikacja przyznaje jedną z trzech kategorii – konfiguracja zalecana (VR Recommended), konfiguracja kompatybilna (VR Capable) lub konfiguracja niekompatybilna (VR Not Ready). Progiem kompatybilności jest ocena 6, natomiast najwyższą notę otrzymują te komputery, które zapewniły najlepszą z możliwych jakość animacji.
W sieci dostępne są pierwsze wyniki wydajności kart graficznych, ale lista kompatybilnego sprzętu raczej nie powinna nikogo zaskakiwać – w przypadku kart AMD jest to co najmniej Radeon R9 290, a w przypadku kart Nvidii co najmniej GeForce GTX 970.
Steam VR jeszcze nie potrafi wykorzystać potencjału konfiguracji Multi-GPU, więc wynik dwóch Radeonów Nano należy traktować poglądowo (producent twierdzi, że powinniśmy tutaj uzyskać skalowanie bliskie 100% - wszystko dzięki implementacji funkcji Affinity multi-GPU z bibliotek LiquidVR, która odpowiada za renderowanie obrazu przez każdą kartę oddzielnie dla każdego oka).
SteamVR Performance Test - wydajność kart graficznych
[pkt] więcej=lepiej
2x AMD Radeon R9 Nano (4800 zł) | 11 |
Nvidia GeForce GTX 980 Ti (3000 zł) | 10,4 |
AMD Radeon R9 Fury X (3000 zł) | 9,6 |
AMD Radeon R9 Fury (2400 zł) | 9,2 |
Nvidia GeForce GTX 980 (2300 zł) | 8,1 |
AMD Radeon R9 Nano (2400 zł) | 8 |
AMD Radeon R9 390X (1900 zł) | 7,8 |
AMD Radeon R9 290X (niedostępny) | 7,2 |
AMD Radeon R9 390 (1500 zł) | 7 |
Nvidia GeForce GTX 970 (1500 zł) | 6,5 |
AMD Radeon R9 290 (niedostępny) | 6,3 |
Zaskakuje natomiast porównanie bezpośrednich konkurentów, bo Radeony dominują w dwóch niższych segmentach cenowych, ale w najwyższym na prowadzenie wyraźnie wysunął się GeForce GTX 980 Ti.
Benchmark jest do pobrania za darmo na platformie Steam. Przetestujcie swoje komputery i pochwalcie się wynikami w komentarzach.
SteamVR Performance Test (Steam)
Źródło: AMD, Steam
Komentarze
59i7 3770k (podkrecony na 4,2ghz)
16gb RAM
no i WIN10 64x
ocena 10,9
Komputer dał rade ale mój portfel powiedział abym spadał na drzewo z tą cena za VR ;)
Wczoraj na forum założyłem temat z wynikam w tym tescie co najlepsze w osoby opublikowały wynik gtx 970 jedna 8,1 druga 8,4 gdzie jest haczyk ja na radeonie 290 x mam 7.6
http://forum.benchmark.pl/topic/206836-valve-vr-benchmark-wyniki/
http://imgur.com/2HAs3gP
PC VR to jest zew przyszłości. Może za rok, dwa będzie to korzystniejsze w stosunku cena/jakość.
Aktualnie średniej klasy smartfon plus takie okularki to ok 1000 zł i masa produkcji.
VR na komputerze to minimum 6000 zł i kilka produkcji na krzyż wątpliwie działających.
33% zgubionych klatek
Na FX-8150 stock 8 GB RAM 1866 i GTX 660 Ti OC 3 GB VRAM coś to qde za mało mi się wydaje.
GTX 980 OC-1371MHz - BOOST-1525MHz
MEMORY OC - 7900MHz
I7 6700K OC-4,6GHz
16GB DDR4 RAM
proc na 4.5G, grafika na 1.53G
http://rx-8.pl/komp/steamvr.png
8.5
proc na 4.5G, grafika na 1.55G
http://rx-8.pl/komp/steamvr2.png
290x i 4790k
11 points
"wygląda na to że twój system jest w większości ograniczany przez kartę graficzną"
Nie dziwię się XD
GTX 970m waha się od 2.8 do 5.1, więc wooohooo! (z tego co wiem, to powinno być coś koło 4).
I5 6600K 4.0GHZ
16 Gb ddr4
Gtx 970 4Gb gigabyte
moze z 7 uciagnie ;p
FX-6300 (4,1 GHz)
5,8 (http://bankfotek.pl/image/1980050)
GTX 980m
6.2