"Dziesiątki milionów" - tyle tabletów mają sprzedać producenci w tym roku, przynajmniej według analityków technologicznych z firmy Deloitte.
Przewiduje się, że urządzenia bez myszy i klawiatury mogą być najpopularniejszym trendem wśród konsumentów w tym roku. Firma Deloitte twierdzi, że 27 stycznia Apple przedstawi swój tablet na konferencji prasowej i "wtedy się zacznie".
Według raportu Deloitte tablety mogą mieć wpływ na rosnący rynek czytników e-booków i nieco go przyhamować.
- Każdy milion sprzedanych tabletów będzie wywierał duży wpływ na czytniki e-booków - powiedział Jolyon Barker z Deloitte Technology.
W swoim raporcie firma opisuje technologiczne trendy na 2010 r. i określa tablety jako urządzenia idealne, nie za duże i nie za małe.
Firma wyjawiła też, że wcześniejsze próby wprowadzenia tabletów - zwłaszcza w przypadku Microsoftu - okazały się nieskuteczne z wielu powodów.
"Grafiki, oprogramowanie i interfejs użytkownika były nieodpowiednie, a urządzenia nie oferowały dobrej łączności do sieci komórkowych lub Wi-Fi. Dodatkowo tablety były oferowane głównie jako urządzenia do pracy, na których można było wprowadzać przeróżne dane" - czytamy w raporcie.
"Z kolei tablety łatwe w użyciu i adresowane do zwykłych konsumentów, które będą używane głównie do przeglądania internetu i odtwarzania multimediów mają o wiele większe szanse na powszechną akceptację rynku".
Źródło: BBC.co.uk
Komentarze
13