Tarzan na miarę XXI wieku? Sony Pictures nabywa prawa do marki i planuje gruntowne zmiany
Wszystko wskazuje na to, że "Tarzan" powróci na ekrany raz jeszcze. Po tym, jak prawa do marki nabyło Sony Pictures, ma być to jednak powrót na miarę XXI wieku.
Tarzan – Sony Pictures nabywa prawa do marki. W planach kolejny film
Tarzana raczej nie trzeba przedstawiać. Postać stworzona przez Edgara Rice'a Burroughsa korzeniami sięga roku 1912, kiedy to ukazała się pierwsza z serii książek o bohaterze pt. “Tarzan wśród małp”.
Czasy się zmieniały, a wraz z nimi powstawały kolejne odsłony tytułu – filmy, seriale, programy radiowe i telewizyjne, komiksy… Ta, która zapadła w pamięć widowni najbardziej, wyszła oczywiście spod szyldu Disneya. Ostatnią próbę podjęcia tematu zaliczył w 2016 roku Warner Bros. “Tarzan: Legenda” z Alexandrem Skarsgårdem i Margot Robbie w rolach głównych mógł jednak zaledwie pomarzyć o powtórzeniu sukcesu z 1999 roku.
Czyżby "Tarzan" zestarzał się tak bardzo, że wskrzeszenie go w realiach XXI wieku okazało się zbyt dużym wyzwaniem? Sony Pictures twierdzi inaczej, podejmując rękawicę. W planach jest bowiem kolejny film z udziałem bohatera. Tym razem czekają go jednak zmiany u samych podstaw.
Tarzan na miarę XXI wieku
Nowy “Tarzan” ma zostać niejako stworzony na nowo, wyzbywając się wątków zakorzenionych w kolonializmie, idei białego zbawiciela oraz stereotypów, odnoszących się do rasy i płci.
Na razie to jedyne, co wiadomo o nadchodzącym tytule. Studio dysponuje bowiem zaledwie ogólnym zarysem swoich planów. Nie zdążyło też jeszcze zatrudnić ekipy twórców, w postaci reżysera, scenarzysty czy producenta. Na premierę przyjdzie nam więc nieco poczekać.
Myślicie, że koncept Sony ma szansę na sukces?
Źródło: hollywoodreporter.com, Warner Bros. Pictures
Komentarze
13https://www.bybit.com/en-US/invite?ref=KZVX8Y%230
https://wn.nr/GkKrpv