Spersonalizowane wydruki masowe
Pokaz najnowszej w Polsce technologii druku materiałów transakcyjno-promocyjnych odbył się 21 stycznia 2014 r. podczas Dni Otwartych w Centrum Wydruków Masowych Unizeto Technologies. Zaproszonym gościom zaprezentowano m.in. bardzo szybki wydruk kolorowych, spersonalizowanych faktur z reklamami.
Pokaz nowoczesnej technologii drukarskiej miał na celu zaprezentowanie ogromnego potencjału marketingowego metod personalizacji materiałów promocyjnych. Mogą to być na przykład dedykowane reklamy na fakturach lub szeroko pojęte masowo drukowane dokumenty. „Papier wciąż żywy” to tytuł jednej z prelekcji, ale i hasło przewodnie Dni Otwartych. Podczas spotkania zaproszeni goście mieli okazję poznać możliwości efektywnego wykorzystania technologii w procesie wspierania biznesu. W programie znalazł się także pokaz wydruku na żywo w Centrum Wydruków Masowych mieszczącym się w budynku Centrum Danych Unizeto Technologies. Niepowtarzalną okazją było zarówno wejście do szczególnie chronionej siedziby Centrum Danych, jak i pokaz wydruków z roli – maszyna drukuje 760 kartek na minutę. Zebrani goście otrzymali materiały opatrzone dedykowanymi treściami promocyjnymi, m.in. ofertą bagażnika na narty dla posiadacza terenowego auta.
Możliwości trans-promo są bardzo duże, a to dzięki personalizacji dokumentów zarówno pod względem treści, jak i layoutu. Na przykład przedsiębiorca może informować o dedykowanych poszczególnym klientom promocjach, zdobytych w programach lojalnościowych punktach czy wykorzystać geotargetowanie, by pokazać mapy i adresy lokalnych punktów sprzedaży. Technologia pozwala na personalizację dokumentów 1:1. Sprawia, że to, co dotąd było możliwe tylko w Internecie, staje się realne w świecie druku.
Co więcej, dokumenty można dowolnie kształtować. Każdy pomysł marketera można zrealizować w błyskawicznym tempie. Czas reakcji na zmianę w projekcie można skrócić nawet do 1h – dawniej należało czekać nawet 2 tygodnie, bo tyle trwa zamawianie materiałów poligraficznych, niezbędnych do produkcji wydruków na arkuszach. System do obsługi produkcji umożliwia zaś zmianę nawet w ostatniej chwili.
Wyniki badań i cases studies potwierdzają skuteczność personalizowanych przekazów marketingowych dołączonych do dokumentów transakcyjnych. Wg badań CAPV, 66% odbiorców oczekuje wysoko spersonalizowanych ofert. Natomiast aż 93% marketerów wysyłających korespondencję trans-promo odnotowuje wyższy stopień reakcji odbiorców. Skuteczność personalizacji przekazu potwierdzają wyniki kampanii reklamowej Volvo. Podczas akcji promocyjnej, której założeniem była personalizacja materiałów reklamowych, 100% więcej osób odbyło jazdę próbną, a sprzedaż samochodów wzrosła o 50% w stosunku do poprzednich, tradycyjnych kampanii.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!