Pieniądze znikły z 20 000 kont - Tesco Bank musiał wstrzymać transakcje
W wyniku cyberataku pieniądze z 20 000 kont po prostu wyparowały. Tesco Bank zapowiedział, że klienci otrzymają zwrot pieniędzy co do pensa.
Brytyjski Tesco Bank musiał wstrzymać wszystkie transakcje wykonywane za pomocą bankowości internetowej. Od weekendu bowiem klienci skarżyli się na poważne problemy – znikające pieniądze z kont.
Obecnie w Tesco Banku otwartych jest 136 tysięcy rachunków. Niemal połowa z nich padła ofiarą „wyrafinowanego ataku”, jak nazywa go Benny Higgins, dyrektor generalny firmy. Do Banku przez weekend dotarło około 40 000 zgłoszeń o „podejrzanych transakcjach” oraz 20 000 zgłoszeń o znikających pieniądzach z kont bankowych.
Higgins przyznał, że Tesco Bank wie jak doszło do ataku, ale nie zdradził tego dziennikarzom. Jednocześnie uspokoił ofiary zapowiadając, że poprawne działanie systemu jest już przywrócone, a poszczególni klienci otrzymają pełne zwroty utraconych pieniędzy.
To kolejny atak na instytucje bankowe w ciągu ostatnich miesięcy, ale na pewien sposób niezwykły. „Wyczyszczenie” dziesiątek tysięcy kont naraz wymaga bowiem starannie skoordynowanego ataku. Pozostaje mieć nadzieję, że Tesco Bank zdoła wprowadzić zabezpieczenia niedopuszczające do takich sytuacji w przyszłości. I że inne banki również będą mogły się w ten sposób zabezpieczyć.
Źródło: The Verge, Tesco Bank
Komentarze
14