Elon Musk pokazał Cybertruck - to najbardziej niezwykły samochód Tesli
Elektryczny pickup Tesla Cybertruck wygląda… niezwykle. Elon Musk zapowiadał, że będzie to coś rodem z Blade Runnera i – cóż – nie żartował.
Tesla Cybertruck - ten elektryczny pickup wygląda jak nic, co widzieliśmy wcześniej
Mieliśmy go zobaczyć na początku tego roku, ale Elon Musk kazał nam wykazać się cierpliwością i ograniczył się do prezentacji Modelu Y. Czekanie się jednak opłaciło – Tesla Cybertruck wygląda niesamowicie. Czy ładnie – pozostaje kwestią sporną, ale na pewno jest to coś, czego jeszcze nie widzieliśmy. Wizjoner z RPA po raz kolejny może namieszać w światku motoryzacji. Ale czy taka niezwykła konstrukcja ma jakieś zastosowania praktyczne? Owszem, ma.
Cybertruck ma „jednopłatową” konstrukcję nadwozia, wykonaną ze stali nierdzewnej i uzupełnianą „pancernym” szkłem. W ciężarówkę można rzucać najróżniejsze twarde przedmioty i żaden z nich ne powinien ani jej uszkodzić, ani dostać się do kabiny pasażera. Według Muska, jego futurystyczny pojazd wytrzyma nawet strzał z 9-milimetrowego pistoletu. Najbardziej charakterystyczny jest jednak sam wygląd – można się nim zachwycać albo też dojść do wniosku, że może Multipla wcale nie była taka zła…
Ta ciężarówka nie jest ociężała - Cybertruck to niezaprzeczalnie Tesla
Ciężarówka może mieć 1,5 tony na pace lub ciągnąć za sobą nawet 6-tonowy ładunek, a bez niego (w najlepiej wyposażonej wersji) pokona nawet 800 kilometrów między ładowaniami. Samodzielnie zaparkuje i bez udziału kierowcy pokona prostsze odcinki trasy, a na tych trudniejszych przyda się napęd na cztery koła.
A jeśli myślicie, że taka kupa żelastwa będzie ociężała, to – jak mawia Radek Kotarski – nic bardziej mylnego. Jak na „elektryka” Tesli przystało – rozpędzi się do setki w zaledwie trzy sekundy, by po chwili pędzić już ponad dwieście na godzinę. W środku Cybertrucka zaś zmieści się 6 osób, które mają docenić dużą przestrzeń i superciche podróżowanie. Wewnątrz też zresztą jest futurystycznie:
Ile kosztuje Tesla Cybertruck? Cena jest zaskakująco atrakcyjna
Ceny ciężarówki Tesla Cybertruck rozpoczynają się od 40 000 dolarów za model z jednym silnikiem, napędem na tył i zasięgiem 400 km. Dwusilnikowy model AWD kosztuje 50 000 dolarów, a wariant wyposażony w trzy motory – 70 000 dolarów. Według Muska wszystkie trzy opcje sprawdzą się zarówno w pracy, jak i w czasie rekreacji – zupełnie jak Ford F-150. Podzielacie taki optymizm?
Źródło: Interesting Enginnering, Tesla, Tech Crunch, New Atlas
Warto zobaczyć również:
- Pierwsza gigafabryka Tesli w Europie stanie blisko polskiej granicy
- Autonomiczna przyszłość Tesli
- Tesla Model 3 na linii montażowej - tak to jest zrobione
Komentarze
27- super odważny projekt, ale czy jego egzotyczna estetyka nie zaszkodzi sprzedaży? Coś jak kiedyś Citroen XM, tylko bardziej odjechane :)
- bardzo byłbym ciekawy jak wyjdzie test zderzeniowy tego auta
- ...a jeszcze bardziej: test zderzeniowy z normalnie zbudowanym autem. Strach pomyśleć :-O
No i ta stłuczona szyba podczas prezentacji, tak "trochę" zaprzecza "pancerności" tego "autka" :)
@gostek2012
Też jestem ciekaw testów bezpieczeństwa. Ale coś mi się wydaje, że taki pieszy to będzie "kiepsko" wyglądał, po zderzeniu z tym czymś. Nawet przy małej prędkości. Ale nawet tradycyjne samochody mogą być zmiażdżone/przecięte/przemielone, przez te kanciaste kształty.
Zaokrąglenia to coś więcej niż tylko wygląd. Są porostu bezpieczniejsze. Można samemu sprawdzić uderzając ręką w kant mebla. Raz w taki zaokrąglony, a raz w taki "do szpica" :)
800km zasięgu jest imponujące, Ciekawe jaki jest rzeczywisty ekonomiczny zasięg. Bo przy 300-400km byłoby super.
Zastanawiam się czemu Melex nie próbuje wbić się w tą branżę. Tesla poza oprogramowaniem to nie jest wysoka technologia. Baterie przestarzałe i ekonomiczne(melex co prawda korzysta chyba jeszcze z ołowiowych). Silniki przestarzałe (tutaj Melex chyba ma przewagę, bo silniki indukcyjne w Teslach to jakiś mało śmieszny żart dla chińczyka, który do zabawek wkłada BLDC).