Jak dobrze pamiętacie, w ostatnich tygodniach już dwie firmy wybrały fizyke dostarczaną przez nVidie - Electronic Arts i 2K Games. Do tego grona dołączyła nowy uczestnik - THQ Inc., która jest znana z takich tytułów jak: Dawn of War, Company of Heroes, S.T.A.L.K.E.R., Warhammer 40k.
“Technologia NVIDIA PhysX zapewnia zapierające dech efekty fizyczne w grach a dzięki niej nasze produkty są najbardziej konkurencyjne i innowacyjne na rynku” - powiedział Roy Tessler, wiceprezes studiów produkcyjnych THQ. „Oferująca wsparcie dla CPU i GPU technologia PhysX likwiduje dotychczasowe ograniczenia przy projektowaniu atrakcyjnych środowisk i zapewnieniu w grach ekstremalnych wrażeń.”
PhysX jest obsługiwana na wszystkich głównych platformach i może być obsługiwana przez CPU, bądź GPU, który obsługuje CUDA (oczywiście to drugie da dużo lepsze efekty). Co ważniejsze, PhysX skaluje się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, zapewniając wyższą wydajność i bogatsze środowiska na platformach wykorzystujących wiele procesorów graficznych.
“Interakcje fizyczne są coraz ważniejsze we wnoszeniu realizmu do rozgrywki dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że THQ wybrało PhysX jako platformę dla swoich gier.” - powiedział Ujesh Desai, wiceprezes działu procesorów graficznych GeForce w firmie NVIDIA.
Więcej informacji o PhysX możecie znaleźć na stronie nvidia.pl/physx.
Komentarze
11Testowalem Physx Enjoyment pack 2, czy jakoś tak.
Tam jest taki test z wodą. Można przełączyć się z GPU na CPU. Przy dużej ilości płynu na procesorze animacja zwalniała, ale nie zmieniało to obciążenia procesora (pracował jeden rdzeń). Także przy przełączaniu z GPU na CPU nie zmieniało się obciążenie CPU.
1. Zawsze myślałem, że Physx ma odciążać procesor poprzez przejęcie obliczania fizyki. Obciążenie CPU jest stałe!
2. Obsługa Physx przez CPU jest bardzo słaba i nie zoptymalizowana. Co z posiadaczami kart ATI, zostanie obsługa przez CPU? Myślę że to nie uczciwa konkurencja.
3. Czy jedna karta graficzna poradzi sobie z grafiką i fizyką? (Warmonger mnie nie przekonuje bo jest brzydki i beznadziejny. Poza tym jak strzela się do płótna to się je dziurawi a nie przecina.) Chyba jednak rozwiązania multiGPU to dla wszystkich niedaleka przyszłość ;-)
Teraz zacznie się pisanie gier... a potem pojawi się DX11 z obsługa fizyki i łatwym SDK, będzie działać na dowolnym sprzęcie... i pozamiatane.
W końcu kiedyś 3D działało głównie na kartach voodoo, dopóki M$ nie wypuścił Direct3D (DX) i nie pojawiła się malutka firma nVidia... Walka o fizykę dopiero się zaczyna.
Jakiś czas temu nVidia wypuściła język GC do programowania gForce'ów i nic z tego nie wyszło. Tylko jedna grę widziałem która z tego korzystała.
Jeśli chodzi o gry PC to władzę nadal ma M$ i będzie tak jak on powie. A jak nVidia zrobi sterownik PhisX'a na linuxa? To po co taki standard panom z M$?