Wyjaśnił to Richard Baker, główny inżynier studia Respawn Entertainment.
Premiera Titanfall już za rogiem. Gra w pierwszej kolejności zawita na PC oraz konsole Xbox One i wydaje się, że właścicielom pierwszej z wymienionych platform warto o czymś przypomnieć.
W ostatnich dniach głośno zrobiło się na temat tego, ile to miejsca trzeba zarezerwować dla Titanfall na dysku twardym. Wprawdzie gracze raczej nie mają na wyposażeniu małych dysków, ale prawie 50 GB to i tak sporo. Zaczęto zastanawiać się nad tym, dlaczego potrzeba aż tyle miejsca, tym bardziej, że wersja na konsole Xbox One zadowala się 17 GB przestrzeni.
Wyjaśnił to teraz Richard Baker, główny inżynier studia Respawn Entertainment. Okazuje się, że winę ponoszą tutaj pliki dźwiękowe, które nie zostały skompresowane. Decyzja taka podjęta została podobno w trosce o graczy, którzy dzięki temu będą mogli pograć na słabszych komputerach.
"W zasadzie, podczas pobierania gry lub na samej płycie zajmuje ona mniej miejsca. Pliki dźwiękowe najpierw jednak pobieramy lub instalujemy z płyty, a dopiero później rozpakowujemy. Byliśmy trochę zaniepokojeni tym, iż na słabszych komputerach z dwurdzeniowymi procesorami kawał jednego rdzenia zostałby zajęty na kodowanie dźwięku. Tak ... to prawie wszystko to audio ... Na mocniejszym PC nie byłoby problemu. Na średnim również, ale na słabszych nie mogliśmy poświecić tyle mocy na sam dźwięk."
Respawn Entertainment opublikowało swojego czasu minimalną konfigurację sprzętową potrzebną do zabawy z Titanfall. Nie była ona jednak szczególnie dokładna, a że w ostatnich tygodniach się to zmieniło, to teraz już możemy zaprezentować dokładniejsze wymagania gry.
Minimalne wymagania sprzętowe Titanfall:
- system operacyjny: Windows Vista SP2 64-bit / Windows 7 SP1 64-bit / Windows 8 64-bit
- procesor: AMD Athlon X2 2,8 GHz / Intel Core 2 Duo 2,4 GHz
- pamięć RAM: 4 GB
- wolne miejsce na dysku twardym: minimum 50 GB
- karta graficzna: AMD Radeon HD 4770 z 512 MB RAM lub lepsza / Nvidia GeForce 8800GT z 512 MB RAM lub lepsza
- połączenie z Internetem: 512 kbps down i 384 kbps up lub szybsze
Przypominamy, iż europejska premiera gry będzie miała miejsce już 13 marca. Data ta dotyczy wspomnianych wersji na PC oraz konsole Xbox One. Właściciele konsoli Xbox 360 poczekają, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, nieco dłużej - do 28 marca.
Źródło: gamezone, eurogamer.net
Komentarze
99Po pierwsze gierka będzie jednym wielkim skryptem z filmikami i ową muzyką plus multi.
Po drugie tyle kasy włożono w reklamę i PR że zabrakło na optymalizacje no i po za tym lenistwo również maczało w tym palce. Pewnie też engine jest tak cienki że gdyby jeszcze doszło dekodowanie strumienia audio wideo to komputery dostałyby czkawki.
Psiocze bo zarówno filmiki jak i dźwięk można było skompresować, a grę zoptymalizować co po ogłoszeniu że Next Geny będą na podzespołach AMD miało znacznie ułatwić programowanie gier i ich optymalizacje właśnie. Lenistwo, pseudo oszczędności (kasa w reklamę a nie jakość jest pseudo oszczędnością) sprawiają że robi się taki syf.
Nie opowiadajcie że tak powinno być bo są gry znacznie lepiej zrobione zajmujące znacznie mniej miejsca. To kwestia chęci a nie odcinania kuponów od antycznego enginu i żydzeniu kasy tam gdzie powinno się ją wyłożyć. Steam i inne usługi online totalnie rozleniwiły twórców. Nie muszą się zmieścić na krążku to się w dupach przewraca. Ciekawe kiedy zażyczą sobie 16GB Ramu...
Kto ma SSD ten wie jaka jest różnica, kto nie ma nich żyje w tej błogiej nieświadomości i nie zostawia po sobie syfu w komentarzach.
DO OSOÓB KTÓRE MAJĄ SSD -> ogarnijcie sobie komende w cmd "mklink /d"
w google znajdziecie jak sie tego używa. Wchodzicie w Origin games w program files; znajdujecie go Titanfalla; szukacie wg rozmiaru co tam cholera tyle waży (czyli audio i video); upewniacie sie czy napewno to nie są tekstury; po czym kopiujecie to na HDD i linkujecie tym poleceniem w konsoli. Każdy szanujący się użytkownik PC z SSD powienien to znać. Możliwości są ogromne, kwestia kombinowania. Nie musicie dziękować. Powodzenia :)
Ja mam internet 4mb i pobrałem w 3h max
ale na piecu lada moment beda ladne kwiatki, jak wyjdzie gierka na 10 x DVD :D
ale oczywiscie to konsole sa zacofane
Znaczy i tak wszystko leci, choć czasem się coraz mocniej dziwię i coraz dłużej czekam, np. Thief się dłużej ładuje (w świecie) u mnie niż na i5 i to sporo.
Co do posta to można tylko się cieszyć, że zoptymalizowali.
50GB gracze zniosą a niskie wymagania zrobią z tej gry legendę jak z większości gier opartych o Source.