Gogle rzeczywistości wirtualnej stworzone z myślą o graczach.
Z okularami VR Oculus Rift gracze wiązali ogromne nadzieje. Nie dziwi więc niezbyt entuzjastyczne przyjęcie informacji o przejęciu odpowiedzialnej za nie ekipy przez Facebooka. Nie wiadomo bowiem jakie plany ma Mark Zuckerberg, a wszystko wskazuje na to, że nie są one zbyt mocno związane z branżą elektronicznej rozrywki. Czy jako gracze powinniśmy więc zacząć się martwić? Jak się okazuje niekoniecznie. Nad swoimi okularami pracuje bowiem podobno firma Razer. To jednak na razie tylko plotki. Jest też Project Morpheus od Sony. Jeszcze ciekawiej zapowiada sie projekt True Player Gear, który oferować ma wszystkie rewelacje Obulusa, a przy okazji dodawać odrobinę autorskich rozwiązań.
Pięcioosobowa ekipa z Montrealu wyznaczyła sobie za cel zaspokojenie potrzeb graczy i deweloperów, którzy zrezygnowali ze współpracy z Oculus VR po tym, jak marka została przejęta przez Facebooka. Jak na razie nie wiele wiadomo o True Player Gear, poza tym że ma oferować wszystko to co Oculus Rift, a nawet więcej. Autentyczna wersja urządzenia ma jednak zostać zaprezentowana już podczas czerwcowych targów E3, a latem wystartuje kampania crowdfundingowa na platformie Kickstarter.
Chcecie konkretów? Proszę bardzo. Okulary True Player Gear będą oferowały obraz o rozdzielczości Full HD – 1920 x 1080 pikseli. Aby zapewnić 90-stopniowe pole widzenia producent wykorzysta wyświetlacze typu OLED. W przeciwieństwie do Oculus Rift, kanadyjski gadżet zostanie także wyposażony w dwie kamery 1080p, dzięki którym True Player Gear będzie mógł oferować nie tylko rzeczywistość wirtualną, ale i rozszerzoną. Na ten temat niewiele jednak póki co wiadomo. Dzięki szerokiej gamie czujników ruchy głowy mają być natomiast bardzo dobrze odwzorowane w świecie wirtualnym. Zadbają o to: 3-osiowy żyroskop 1 kHz, 3-osiowy akcelerometr 4 kHz oraz 3-osiowy magnetometr.
Początkowo okulary True Player Gear zostały zaprezentowane na targach E3 2006. Filmik z tego pokazu możecie zobaczyć poniżej. I choć z grami ma on niewiele wspólnego, twórcy zapewniają, że nowa wersja będzie kompatybilna z produkcjami na komputery osobiste, jak również konsole Xbox One i 360 oraz PlayStation 4 i 3. Urządzenie obsługiwać ma też wiele różnych silników, wśród których znajdują się Unreal, Unity, Havok oraz CryEngine.
To na razie wszystko. Będziemy śledzić ten temat.
Źródło: Pocket-lint
Komentarze
16Wszystko, czyli co? Gry w Oculusie nigdy nie miały się lepiej - wczoraj przeszedł do nich Michael Abrash z Valve (główny partner Carmacka przy silniku Quake 1) a w ciągu ostatnich tygodni i miesięcy z pół tuzina ludzi z Valve i id Software. Oni raczej nie będą się zajmować Farmville VR.
"That worry is now gone. Facebook's acquisition of Oculus means that VR is going to happen in all its glory. The resources and long-term commitment that Facebook brings gives Oculus the runway it needs to solve the hard problems of VR – and some of them are hard indeed. I now fully expect to spend the rest of my career pushing VR as far ahead as I can."
http://www.oculusvr.com/blog/introducing-michael-abrash-oculus-chief-scientist/
A co do True Player Gear - sprawa wygląda nieco podejrzanie, podobno pracują nad goglami od 9 lat (sic!) a do tej pory nie mają nic poza renderem. Mogliby chociaż jakiś posklejany taśmą prototyp pokazać;)
Nie powinno być Oculusa?