Dobitnie świadczą o tym słowa Ryana Coopera, producenta wykonawczego gry Forza Motorsport 6.
W związku z nadejściem DirectX 12 gracze obiecują sobie naprawdę wiele. Cieszyć mogą w takiej sytuacji słowa twórców gier, którzy również nie kryją zadowolenia z nowego rozwiązania. Ekipa Turn 10 Studios jest nim wręcz zachwycona.
Dobitnie świadczą o tym słowa Ryana Coopera, producenta wykonawczego gry Forza Motorsport 6. Chociaż jest jeszcze za wcześnie, aby można było wykorzystać w niej DirectX 12 to próbki jego możliwości Turn 10 Studios widziało nie raz i jest nimi wniebowzięte.
„Tak, jesteśmy bardzo podekscytowani DirectX 12, który bez wątpienia ma mnóstwo możliwości. Jednak nie jesteśmy jeszcze w trakcie wykorzystywania DirectX 12 przy Forza Motorsport 6 na Xbox One.”
Tyle tylko, że o oprawę Forza Motorsport 6 martwić się chyba nie trzeba. Warto dodać, że Ryan Cooper poświecił chwilę również bezpośrednio tej produkcji. Najwyraźniej wyznaje on zasadę, że jeśli jest się czym chwalić to wypada to robić.
„Dodanie do gry wyścigów w nocy i w deszczu oraz możliwość zaprezentowania tego graczom w jakości 1080p / 60 fps jest osiągnięciem technicznym, z którego jesteśmy dumni.”
Premiera Forza Motorsport 6 odbędzie się już we wrześniu - na konsoli Xbox One.
Źródło: gamingbolt
Komentarze
541) GPU w XBONE jest wyraźnie słabsze
2) 60 fps vs 30 fps. Oznacza to w praktyce że klatka musi być wyrenderowane w mniej niż 16 ms zamiast 32 ms. Programiści tak jak PC będą musieli wyciąć najbardziej czasochłonne wodotryski graficzne.
Jeśli chodzi o grafikę to DriveClub jako pierwsza "wyścigówka" ma wolumetryczne chmury zamiast płaskich spriteów. Całe oświetlenie to w ogółe majstersztyk. DriveClub dla mnie to poprostu taki Crysis 1 wyścigów. Forza 6 to będzie taki Far Cry 2. Też ładny ale jednak nie ta liga.
Jeśli Misrosoft swoim directx 12 poprawi wykorzystanie sprzętu to to samo może zrobić sony ze swoim niskopoziomowym api.
Naughty dog pod koniec życia ps3 w tlou pisało komendy na najniższym poziomie sprzętu.
Było przytaczane wiele razy, że wydajność XO może wzrosnąć miejscami do 12%. Dla mnie jeżeli oni odnotują +20% to będzie wielka pozytywne zaskoczenie. Niestety dla mnie MS decydując się na słabsze gpu w XO jest w fatalnej pozycji na przyszłość.
XO nigdy nie zbliży się do jakości gier na wyłączność, które otrzyma PS4 a to dlatego, że Api w Ps4 jest jeszcze niższego poziomu niż ciągle niedostępny dx12.
Można mieć jedynie nadzieję, że gry mulitplatformowe nie będą się różnić w tak znaczącym stopniu, ale i tak punktem odniesienia będzie XO czyli najsłabsza platforma.
Jak uda im się to zachować w 6-tej części to będzie to killer. Bo przecież dodali pogodę, fizykę zachowania się wody na szybie (tak jak w DriveClub ale 2x szybciej bo w 60fps). A na dodatek w podstawce jest 450 samochodów z dokładnie odwzorowanym środkiem i wirtualną encyklopedią w wykonaniu Top Gear.
Pewniak na preoder bo to najlepsze wyścigi w tej generacji. Szczególnie po rozczarowaniu jakim okazał się słaby Project Cars gdzie chyba na żadnym sprzęcie nie ma stabilnego zablokowanego na stałe 60fps.