Tim Sweeney z Epic powiedział parę słów na temat technicznych aspektów nowego silnika Unreal Engine 3, które zadebiutuje na PC wraz z nadejściem gry Unreal Tournament 2007. Jeśli chodzi o grafikę, gra ma działać dobrze na wszystkich kartach NVIDII i ATI, począwszy od serii GeForce 7 oraz X1000. Na starszych modelach trzeba będzie zmniejszyć ustawienia detali, a liczba klatek na sekundę będzie niższa.
Na kartach obsługujących DirectX 10 będzie można zobaczyć różne spektakularne efekty, takie jak wielopróbkowe wygładzanie krawędzi (multisample edge smoothing). Jeśli ktoś ma na pokładzie swojej karty graficznej 512 MB i więcej pamięci, zobaczy tekstury w absolutnie najwyższej jakości.
Nie wiadomo, czy gra będzie wykorzystywać karty PhysX, ale Sweeney twierdzi, że na procesorach wielordzeniowych, sam CPU bez problemu poradzi sobie z wyliczaniem fizyki. Gra korzysta zasadniczo z dwóch wątków – jednego do zadań związanych z obsługą gry i jednego zajmującego się przetwarzaniem grafiki. Na czterordzeniowm procesorze otwierane będą kolejne wątki dla fizyki i dekompresji danych. Wreszcie tytuł, w którym wykorzystany będzie więcej niż jeden rdzeń.
Unreal Tournament 2007 powinien pokazać się na półkach sklepowych na Boże Narodzenie.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!