„Przepraszam” – napisał Ethan Zuckerman, autor oryginalnego kodu reklamy w formie wyskakującego okienka – „nie mieliśmy złych intencji”.
Po dwudziestu latach, w których reklamy w formie wyskakujących okienek (pop-up) skutecznie psują humor internautów (niekorzystających z AdBlocka) każdego dnia na całym świecie, ich twórca postanowił przeprosić.
Ethan Zuckerman – autor oryginalnego kodu reklamy w formie wyskakującego okienka – przypomniał niedawno, że wszystko zaczęło się w 1994 roku. Programista pracował wówczas dla Tripod przygotowując treści i usługi dla absolwentów uczelni. Próbowali każdego modelu biznesowego, w tym reklam.
Zuckerman wspomina, że jedna z głównych firm z branży motoryzacyjnej (nie ujawniając która), kupiła przestrzeń reklamową. Zamiast standardowego zamieszczenia reklamy w boksie, Zuckerman napisał kod, który skutecznie oddzielał ją od treści artykułów – zapoczątkował formę wyskakujących okienek.
„Przepraszam” – napisał Zuckerman, – „nie mieliśmy złych intencji”.
W swoim tekście dla The Atlantic Zuckerman dodał, że był zaskoczony faktem, jak szybko rozprzestrzeniła się moda na wyskakujące okienka.
Czy internauci wybaczą Zuckermanowi?
Źródło: SlashGear
Komentarze
49wyłącz blokowanie reklam na benchmark.pl
na na na na na ;p