Nie od dziś wiadomo, że zabezpieczenia DRM są solą w oku jedynie posiadaczy legalnych gier. Piraci i tak sobie nic z nich nie robią. Ubisoft znalazł nowe rozwiązanie tego problemu. Niestety – jeszcze bardziej kontrowersyjne.
Jak donosi serwis GameSpy firma Ubisoft podjęła decyzje o wycofaniu się z zabezpieczeń DRM w przyszłych jej projektach. Nie oznacza to jednak wcale, że nowe gry tego wydawcy nie będą w żaden sposób zabezpieczone. Ubisoft znalazł bowiem nowe rozwiązanie problemu piractwa – logowanie się na konto w serwisie Ubisoftu.
Innymi słowy zamiast uciążliwych dla graczy zabezpieczeń pokroju StarForce’a czy SecuRoma, które odgórnie nakładają limit możliwych instalacji Ubisoft proponuje obowiązkowe założenie konta w swoim serwisie i każdorazowe logowanie się do niego w celu uzyskania dostępu do posiadanych i zainstalowanych na swoim komputerze gier.
"Jeśli posiadasz 100 komputerów PC to będziesz mógł zainstalować wszystkie swoje gry na tych 100 komputerach” - powiedział Brent Wilkinson, dyrektor działu Obsługi Klienta i Planowania Produkcji w Ubisofcie.
Zdaniem redaktorów serwisu GameSpy oznaczać to będzie również, że nowy system Ubisoftu posiadać będzie opcje załadowania wszystkich zapisanych stanów gier na swoje konto. Ułatwić to ma dostęp do gier z każdego miejsca na świecie i z dowolnego komputera.
I choć przedstawione rozwiązanie brzmi całkiem sensownie to jednak w planie Ubisoftu jest jedno małe „ale” - co w przypadku braku dostępu do Internetu? Niestety, wszystko wskazuje na to, że brak dostępu do Sieci to brak możliwości zabawy.
Ewentualne wątpliwości rozwiała wypowiedź Brenta Wilkinsona, który zapytany o inne możliwości dla graczy nie posiadających dostępu do Internetu stwierdził - “Wydaje nam się, że większość graczy przystanie na nasze rozwiązanie. Znaczna większość ludzi i tak jest obecnie stale podłączona do Internetu.”
Całą sprawę trafnie podsumowali redaktorzy serwisu StarategyInformer - oto szykuje się nam zastąpienie Zarządzania Prawami Cyfrowymi (DRM) Zarządzaniem Prawami do Kont (Accounts Right Management).
Źródło: GameSpy.com, StrategyInformer.com
Komentarze
41Taki sposob zabezpieczenia ma sens ale TYLKO w przypadku uniwersalnej uslugi na dana platforme (idealny przyklad to Xbox Live). Jednak w przypadku PCtow to kiepskie rozwiazanie. Nagle sie okaze, za mamy 20 kont na roznych portalach bo kazdy wydawca/dystrybutor ma wlasny system kont.
Bo jesli savy sa trzymane na serwerze to cracker nic nie poradzi. Wywali zabespieczenie ale gra bedzie chodzic bez mozliwosci zapisu gry na dysk.
Najlepszy i najtańszy i co najważniejsze, nie robiący problemów system zabezpieczeń do podanie seriala, nic więcej. Ponieważ nie ma najmniejszego sensu wywalać i tworzyć nowe zabezpieczenia, bo one nie chronią przed kopiowaniem, a tylko uprzykrzają życie legalnemu użytkownikowi, a kto będzie chciał pobrać pirata z sieci - pobierze.
Taki system był zastosowany, np. w UT3 w polskim wydaniu - tylko serial i nawet nie trzeba mieć płyty w napędzie.
przede wszystkim za pomysl zeby zrobic sejva mozna bylo jedynie przez internet, jesli dobrze rozumiem.
wszystko bedzie zalezalo od sposobu implementacji
wydaje sie ze obejscie takiego zabezpieczenia bedzie wymagalo nieco wiecej wysilku niz w przypadku wielokrotnie sponiewieranych securomow starforceow i innych gadow
z samym uruchomieniem pirackiej kopii gry nie bedzie problemu, natomiast bez mozliwosci sejwu gra bedzie pozbawiona sensu (chyba ze bedzie to gra na kilka godzin a takich coraz wiecej ostatnio :)
wydaja mi sie rowniez, ze samo opoznienie releasu pirackiej wersji wplynie bardzo pozytywnie na wyniki sprzedazy
Jednym slowem mam prze******