Rynek gadżetów ubieralnych dojrzewa i dynamicznie się rozwija. Z roku na rok zanotował 67-procentowy wzrost.
Gadżety ubieralne, czyli wearables, stają się coraz popularniejsze. Inteligentne zegarki czy opaski zaczynają wyglądać stylowo, a równocześnie zyskują na funkcjonalności. Nie tylko powiadamiają nas one o wiadomościach, które przyszły na smartfona, ale też monitorują naszą aktywność i pomagają w osiąganiu wyznaczonych celów. To wszystko właśnie sprawiło, że coraz częściej decydujemy się na zakup takich urządzeń.
Firma IDC opublikowała raport, z którego wynika, że sprzedaż ubieralnych gadżetów w pierwszym kwartale tego roku jest większa o 67,2 proc. niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Łącznie w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku swoich nabywców znalazło 19,7 mln takich urządzeń (a w I kw. 2015 roku tylko 11,8 mln).
Liderem rynku wearables pozostaje firma Fitbit, która zanotowała ponad 25-procentowy wzrost zainteresowania swoimi produktami. Za nią uplasowało się Xiaomi, a na najniższym stopniu podium stanęło Apple. Wśród liczących się producentów firma IDC wymienia także firmy Garmin, Samsung i BBK. Dokładne wyniki – w tabelce poniżej:
„Rynek wearables dynamicznie się rozwija i dojrzewa. Gadżety, które dzisiaj są dostępne na rynku wyprzedzają o kilka klas te, które widzieliśmy jeszcze kilka lat temu. Ewoluowały forma, funkcjonalność i stylistyka. Powoli jednak sektor staje się zatłoczony, przez co nowi gracze będą mieli utrudnione zadanie, by osiągnąć sukces” – podsumował Ramon Llamas z IDC.
Źródło: VentureBeat, IDC
Komentarze
16Co innego gdy tak jak nastoletnia młodzież nie potrafi oderwać nosa od komórki nawet podczas obiadu.
Ja nie żyje telefonem, nie "cykam" nim non stop, nie mam facebooka itp. wiec dla mnie gadżet przydatny.
Ogromnym minusem wszystkich smartwatch-y jest krótki 2-3 dniowy czas pracy.
Co robisz, że Sony Smartwatch 3 wytrzymuje Tobie 2-3 dni. Miałem okazję zakupić taki dwa miesiące temu, ale zwróciłem do sklepu po kilku dniach użytkowania z uwagi na około 14 godzinny czas działania. W sklepie wymienili na drugi model, ale ten również zwróciłem po 2 dniach z uwagi na ten sam problem. A w Smartwatchu 3 miałem wyłączone wszystko (GPS,WiFi), tylko powiązanie bluetooth ze smartphonem było aktywne. Oczywiście ekran był cały czas w stanie uśpienia.
Także jak dla mnie, te wszystkie smartwatche na chwilę obecna nie są godne uwagi. Dopóki nie rozwiąże się problem katastrofalnie krótkiego czasu działania. Dla porównania zwykły zegarek Casio działa już 8 lat na tej samej baterii.