W latach 2015-2018 obserwatorzy spodziewają się ogromnego wzrostu popularności 4K Ultra HD.
Może się wydawać, że rynek telewizorów jest jednym z najprężniej się obecnie rozwijających. Tymczasem okazuje się, że w 2014 liczba urządzeń wzrosła tylko o 3 proc. w stosunku do 2013 i wynosi obecnie 234 miliony. Mało tego, wartość rynku zmalała o 4 proc. (wynosi 97 miliardów dolarów) – jest tak, ponieważ średnia cena detaliczna spadła z 652 do 608 dolarów. Według obserwatorów takie statystyki są jednak tylko objawem etapu zmian. Już wkrótce czeka nas bowiem duży wzrost – głównie dlatego, że ludzie wymienią swoje stare odbiorniki na nowe, o rozdzielczości 4K Ultra HD, nawet jeśli jeszcze ich nie potrzebują.
Specjaliści z grupy badawczej Futuresource Consulting wyliczyli, że liczba wysłanych do sklepów telewizorów o rozdzielczości 4K Ultra HD w 2014 roku wyniosła 11,6 miliona sztuk, co oznacza 700-procentowy wzrost w porównaniu do roku ubiegłego. Chiny stanowią 70 proc. światowego popytu, Europa Zachodnia – 10 proc., a Ameryka Północna – 8 proc.
„Przewiduje się, że popularność 4K będzie szybko wzrastać od 2015 roku i w 2018 liczba sprzedanych telewizorów o takiej rozdzielczości przekroczy 100 milionów egzemplarzy. Wówczas modele te będą stanowiły 38 proc. całego rynku telewizyjnego” – powiedział David Tett, analityk Futuresource Consulting. Popyt ma rosnąć wraz ze zmniejszaniem cen oraz zwiększaniem dostępności kompatybilnych materiałów.
Oczekuje się, że telewizory 4K Ultra HD najchętniej będą kupowane w większych rozmiarach – od 50 cali wzwyż. Mimo to, zwiększenie liczby modeli o przekątnych poniżej 40 cali także może przynieść pozytywne dla rynku skutki. A jak wy się zapatrujecie na to rozwiązanie – planujecie zakup telewizora 4K w najbliższym czasie?
Źródło: Broadband TV News, Tom’s Hardware
Komentarze
27Poza tym na razie żaden TV 4K UHD nie dorównuje mu jakościa obrazu, więc tym bardziej nie mam powodu do zmiany.
To budzi mój podwójny podziw:
1. Dla ludzi z marketingu
2. Dla głupoty kupujących (bo sąsiad już ma)
Telewizor (plazma) znajduje się kilka metrów od oczu i obraz jaki wyświetla jest klarowny i ostry. Nie widzę pixeli.
Marketingowcy muszą się bardziej postarać.