Uncharted 4 rewolucją w animacji twarzy, przynajmniej według twórców
W czwartej części przygód Nathana Drake’a każda twarz złożona będzie z co najmniej 300, a w skrajnych przypadkach nawet z 500 „kości”.
Uncharted to bardzo lubiana seria. Ceniona jest przede wszystkim za klimat, mechanikę rozgrywki oraz oprawę wizualną. Czwarta odsłona, która na rynku pojawi się mniej więcej za rok, jeszcze bardziej poprawić ma wszystkie te trzy elementy. Podczas ostatniego wywiadu z GamesTM studio Naughty Dog zapowiedziało, w jaki sposób ulepszona zostanie „grafika”. Zastosowany w A Thief’s End system animacji twarzy ma być prawdziwą rewolucją.
W ostatnich grach studia Naughty Dog – Uncharted 3 i The Last of Us – postacie miały około 90-100 „kości” twarzy. W czwartej części przygód Nathana Drake’a każda twarz złożona będzie z co najmniej 300, a w skrajnych przypadkach nawet z 500 takich „kości”. Nowy system animacji sprawić ma, że bohaterzy nie tylko będą bardziej realistycznie wyglądać, ale też sama ich mimika będzie znacznie bardziej naturalna.
„Całkowicie przebudowaliśmy nasze systemy animacji twarzy. Pomyśl o tym, jak szczegółowe były twarze Joela i Ellie z The Last of Us… Teraz twarze będą miały od 300 do nawet 500 kości. To pozwoli nam na lepszą ekspresję emocji. Spojrzysz z bliska na wspinającego się Nathana i zobaczysz wysiłek na jego twarzy. Zwiększamy szczegóły w skali mikro i makro. Myślę, że ludziom to się naprawdę spodoba” – powiedział Josh Scherr z Naughty Dog.
W poprzednich produkcjach Naughty Dog niektóre animacje miały szybkość 10 lub 15 klatek na sekundę, aby zaoszczędzić pamięć. Nowy system natomiast „umożliwia nagrywanie animacji w 30 klatkach na sekundę, dzięki czemu są one znacznie płynniejsze”. Sama gra działać ma natomiast w 60 fps, choć twórcy nie obiecują, że finalnie faktycznie tak będzie. Tymczasem poniżej możecie zobaczyć kilka „próbek” twarzy z Uncharted 4:
Premiera gry Uncharted 4: A Thief’s End planowana jest na wiosnę 2016 roku. Wyłączną platformą docelową jest konsola PlayStation 4.
Źródło: GameSpot, GamesTM
Komentarze
149Jak dla mnie powinna się reszta uczyć od tego studia, wiadomo marketing i papka będzie wszędzie, ale w przypadku ND nie boję się o słabą jakość gry, za pewne będzie na naprawdę wysokim poziomie.
Uncharted2- metascore 96/100
Uncharted3 - metascore 93/100
TLOU - metascore 95/100
Ostatnie ich 3 gry to gry roku wg. m.in. IGNa, TLOU to gra roku wg. 200 czasopism i sajtów a firma ma wyższe metascore niż Blizzard... Oni robią tylko megaKILLERY. A buractwo pisze o 30stu fps, to jest taaakie słabe.
Tak to jest jak tłumaczy się dosłownie...
jak ktoś widział The Order 1886 z PS4 to dla ND będzie to pikuś ;)
I jak zwykle te biedne przestarzałe konsole z fatalnym APU wyznaczają technologię w grafice i animacji.