Silnik Unreal Engine 5 został oficjalnie zaprezentowany. Demo z PlayStation 5 robi olbrzymie wrażenie, a skoro to rozwiązanie ma zmieniać zasady gry, to przyjrzyjmy mu się dokładnie.
Unreal Engine 5 nadciąga, a zaprezentowane demo technologiczne stanowi zapowiedź, że na PlayStation 5, Xbox Series X i pecetach zagramy w naprawdę piękne gry. Plan jest taki, by zatarły się różnice między grafiką w grach a filmowymi scenami CGI, a wszystko to było dostępne dla twórców na wyciągnięcie ręki.
Co to jest Unreal Engine 5?
Unreal Engine 5 to najnowszy silnik gier komputerowych tworzony przez Epic Games. Poprzednie, obecne na rynku od 1998 roku wersje, a w szczególności wydany w 2014 roku UE4, cieszą się olbrzymim zainteresowaniem producentów. Ci chętnie wykorzystują go w swoich projektach właściwie z wszystkich możliwych gatunków, przede wszystkim ze względu na duże możliwości, jakie oferuje – zarówno graficzne, jak i fizyczne.
Nowy UE5 powstał z myślą o nowej fali gier tworzonych na konsole kolejnej generacji: PlayStation 5 i Xbox Series X, jak również coraz wydajniejsze komputery. Wprawdzie Unreal Engine 4 również jest z nimi kompatybilny, ale ten nowy zaoferuje twórcom gier znacznie większe możliwości, co z kolei docenimy my, gracze.
Zobacz możliwości Unreal Engine 5 – demo technologiczne:
Demo, które możecie zobaczyć poniżej, zostało uruchomione na konsoli PlayStation 5 i było renderowane w dynamicznej rozdzielczości – przez większość czasu w 1440p. Firma Epic Games potwierdziła jednak, że tę samą demonstrację można by przeprowadzić na komputerze w „aktualnej specyfikacji”.
Jakie są najważniejsze nowości w Unreal Engine 5?
Powyższa demonstracja – zatytułowana Lumen in the Land of Nanite – prezentuje możliwości silnika Unreal 5. Przede wszystkim koncentruje się na dwóch technologiach, umożliwiających tworzenie realistycznego środowiska i upraszczających ten proces, a będących najważniejszymi nowinkami w tej wersji UE:
- Lumen – zapewniający dostosowujące się do każdej sceny i biorące pod uwagę wiele różnych czynników (takich jak kąty nachylenia czy liczba i rodzaj źródeł światła), realistyczne i dynamiczne oświetlenie. Światło, cienie i odbicia reagują natychmiastowo na wszelkie zmiany, niezależnie od tego czy środowisko będzie milimetrowe czy kilometrowe.
- Nanite – umożliwiający generowanie olbrzymich ilości szczegółów geometrycznych, poprzez importowanie wysokiej jakości obiektów bezpośrednio do silnika gry – są one przesyłane strumieniowo i skalowane w czasie rzeczywistym. Oznacza to koniec z ograniczeniami, takimi jak budżety pamięci wielokątów czy ręcznie tworzone LOD.
Unreal Engine 5 to także:
- biblioteka Quixel megascans,
- ulepszone efekty wizualne Niagara VFX,
- zaawansowany system zniszczeń,
- poprawki systemu animacji
- oraz ulepszone efekty audio.
Kiedy Unreal Engine 5 zadebiutuje w grach?
Unreal Engine 5 będzie gotowy w 2021 roku. Dokładna data nie została ujawniona, wiemy za to, że wydanie pełnej wersji zostanie poprzedzone edycją testową, której premiera jest planowana na początek przyszłego roku.
W gry na silniku Unreal Engine 5 zagramy nie tylko na nowych konsolach
Choć możliwości Unreal Engine 5 zaprezentowano na PlayStation 5, silnik będzie kompatybilny także z Xbox Series X i konsolami obecnej generacji. W gry na UE5 zagramy też na pecetach i Macach, a nawet na smartfonach i tabletach z Androidem i iOS-em. Oczywiście nie na każdym urządzeniu zachwycimy się grafiką tak jak w przypadku dema z PS5.
Jakie gry wykorzystają Unreal Engine 5?
Na razie lista gier bazujących na Unreal Engine 5 nie jest szczególnie długa, bo też – o czym już wspominaliśmy – sam silnik ma być gotowy dopiero w przyszłym roku. Poznaliśmy póki co dwa tytuły. Pierwszym z nich jest niezwykle popularny Fortnite, którego twórcy dokonają w 2021 roku przenosin. Docenić to mają przede wszystkim posiadacze PlayStation 5 i Xbox Series X, dla których wersja zadebiutuje wraz z konsolami.
Wiemy też, że silnik Unreal Engine 5 będzie bazą dla gry Senua’s Saga: Hellblade 2 oraz – jak zapowiedział Phil Spencer – kilku innych gier tworzonych przez ekipy działające pod skrzydłami Xbox Game Studios z myślą o Xbox Series X.
Źródło: Unreal Engine, Epic Games, Xbox, Dark Side of Gaming, The Verge, GSMArena, MSPowerUser, Gaming Bolt, informacja własna
Czytaj dalej o grach na urządzenia nowej generacji:
- Oto The Medium - ambitny horror z Polski na Xbox Series X i PC
- DiRT 5 nadjeżdża. Zobacz jak wygląda na Xbox Series X!
- Pokazano pierwsze fragmenty rozgrywki z Assassin’s Creed Valhalla
Komentarze
95A jak wyjdzie w praktyce, zobaczymy. Nawet najlepszy silnik nie powstrzyma deweloperów przed tworzeniem brzydkich i zabugowanych gier :P
Wiadomo że to takie demo, ale gry na przyszłą generacje będą na pewno świetnie wyglądać. Nie zależnie od wszystkiego PS5 na pewno kupię ;)
O kurka, jeszcze dynamiczne 1440p ? Naprawde? Jeszcze PS5 nie ma rynku a jedyne do czego ten szrot sie nadaje to jakieś zacofane dynamiczne 1440p? I to jeszcze w multiplatformowym demku.
Oj coś czuje że PC master race będzie silne w tej generacji jak nigdy. Jedyne miejsce do 4K i 60fps.
A kto chce grac w zacofanej jakości na PS5 to droga wolna.
"IGN asked what advancements are in the PS5 that allows for Unreal Engine 5 to function at this high of a level on the console. Epic founder and CEO Tim Sweeney explained that it was the system storage advancements Sony hardware architect Mark Cerny revealed earlier this year that makes the next-gen Sony console a powerhouse."
"“[The PS5] puts a vast amount of flash memory very, very close to the processor,” says Sweeney. “So much that it really fundamentally changes the trade-offs that games can make and stream in. And that’s absolutely critical to this kind of demo,” Sweeney explained.
“This is not just a whole lot of polygons and memory. It’s also a lot of polygons being loaded every frame as you walk around through the environment and this sort of detail you don’t see in the world would absolutely not be possible at any scale without these breakthroughs that Sony’s made.”
Sweeney says that Sony’s storage architecture is far ahead of “the best SSD solution you can buy on PC today. And so it’s really exciting to be seeing the console market push forward the high-end PC market in this way.”"
Czyli czekamy na kolejna rewolucje SSD dla gamingowych PC.
https://twitter.com/TigerCA123/status/1260718242084974592
"Windows Central Gaming usunął swój tweet po tym, jak otrzymali potwierdzenie, że demo nie może działać na Xbox Series X, ponieważ nie ma dysku Ultra Ultra Speed SSD jak na PlayStation 5 W wywiadzie dla Geoffa Keighleya: EpicGames zmniejszy skalę demo, aby można było uruchomić go na innym platformy"
PS5 pokaże nie takie rzeczy jeszcze w grach na wyłączność od Sony. Teraz czekamy na pierwsze pokaz Horizon ZD 2 na silniku Decima i God of War. Dopiero kalesony będą pełne :))) Gdzie są napinacze pc....... piotruś i spółka już narobiła w kalesony :)))
Teraz już wiadomo po co taki dysk SSD w PS5 ;)