Jest już taka możliwość. To kolejna usługa uruchomiona w ramach projektu cyfryzacyjnego na platformie Obywatel.gov.pl.
Cyfryzacji usług ciąg dalszy. Kolejną sprawą, którą załatwimy bez wychodzenia z domu, przez Internet, jest zgłoszenie utraty dowodu osobistego. Choć może wydawać się to niezbyt istotne, Ministerstwo Cyfryzacji podaje, że każdego roku z taką sprawą do urzędu udaje się około pół miliona Polaków.
Na platformie Obywatel.gov.pl pojawił się nowy, intuicyjny formularz służący do zgłaszania utraty lub zniszczenia dowodu osobistego. Dzięki integracji z Profilem Zaufanym (eGO) większość danych uzupełnia się automatycznie. To sprawia, że proces jeszcze bardziej się skraca. Bez wychodzenia z domu można też sprawdzić status unieważnienia.
Unieważnienie dowodu online: formularz oraz status
Choć zgłoszenie utraty lub zniszczenia dowodu osobistego jest już możliwe do wykonania przez Internet, należy pamiętać o tym, że czasem to nie wystarczy. O fakcie tym trzeba poinformować także bank, a jeśli doszło do kradzieży, to czeka nas też wizyta na policji.
Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji
Komentarze
1