Pewien sprzedawca detaliczny w Wielkiej Brytanii, DSG, wydał oświadczenie, w którym wini Microsoft, a dokładnie system Vista, za straty szacowane na 20 milionów funtów. Mark Webb, rzecznik prasowy grupy, która ma pod sobą PC World i sklepy Currys, powiedział, że „Vista nie przemówiła do wyobraźni tak skutecznie jak poprzednie wersje systemów Windows.” Mimo, że ogólna sprzedaż nie wypada tak źle, pokusił się o stwierdzenie, że „firma nie zaobserwowała tak dużego zainteresowania na jakie liczyła.”
Webb dodał, że bardzo niewielu użytkowników dokonuje zakupu pudełkowej wersji Visty, ponieważ uważają, że nie warto uaktualniać systemu XP. Firma skarży się także, że nowy system ma negatywny wpływ na sprzedaż nowych komputerów.
Firma nie zdradza jakie są jej przewidywania dotyczące zysków w pierwszej połowie fiskalnego roku 2007, ale poinformowała, że prawdopodobnie nie będą tak wysokie jak w roku ubiegłym.
Ma za to nadzieję sprzedać opór wielkich telewizorów i odtwarzaczy muzycznych niezbyt rozgarniętym umysłowo i otyłym Brytyjczykom podczas świątecznej zakupowej gorączki. Ma to zrównoważyć słabe wyniki, wyśrubowane przez nadzieje związane ze słabą sprzedażą Visty.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!