Volvo zapowiada bezpieczniejsze ciężarówki, m.in. z funkcją zdalnego sterowania
Firma Volvo Trucks zaprezentowała cztery nowe systemy wspomagające pracę kierowcy. Każdy z nich odpowiada za coś innego, ale wszystkie je łączy to, że powstały po to, by zapewniać wyższy poziom bezpieczeństwa.
Kierowcy ciężarówek nie mają łatwego życia – dopóki mkną szerokimi drogami poza terenem zabudowanym, nie ma większych problemów, ale takie jezdnie też przecież w końcu mają swój kres. Volvo chce pomagać w tych trudniejszych sytuacjach.
Obecnie w terenie kierowcy często są zmuszeni prosić o pomoc inną osobę albo też (jeśli jej nie ma) wykonywać wiele prób zanim w końcu uda się zaparkować ciężarówkę w odpowiednim miejscu. „External Steering” od Volvo ma być rozwiązaniem tego problemu.
Technologia ta sprawia, że olbrzymim pojazdem można sterować niemal tak, jak zabawkowym samochodzikiem. Kierowca może wyjść z kabiny i poprowadzić ciężarówkę na miejsce za pomocą mobilnego kontrolera. Dzięki temu ma świetny widok na otoczenie.
Według przedstawicieli Volvo, External Steering nie tylko eliminuje potrzebę korzystania z pomocy drugiej osoby, ale też może przyczyniać się do minimalizacji występowania kolizji czy zranień, jak również opóźnień w dostawach. Jak to działa? Sami zobaczcie:
Extrernal Steering jest jedną z nowych funkcji opracowanych dla Aktywnego Układu Kierowniczego. Ten „prawdziwie zrewolucjonizował pracę kierowcy. Większa stateczność kierunkowa pojazdu, łatwość manewrowania i komfort przyczyniły się do ograniczenia ryzyka wypadków i urazów powodowanych wysiłkiem” – przekonuje Carl Johan Almqvist z Volvo Trucks.
Aby zwiększyć bezpieczeństwo kierowców ciężarówek przygotowane zostały także dwa kolejne systemy: Asystent Utrzymania Stateczności (który potrafi przewidzieć wystąpienie poślizgu i temu zapobiec) oraz Asystent Utrzymywania Pasa Ruchu (którego zastosowania raczej nie trzeba nikomu tłumaczyć). Zostały one zaprezentowane na wideo:
„Wszystko to ma związek z naszą wizją zera wypadków z udziałem samochodów ciężarowych Volvo. Te nowe funkcje zostały opracowane po to, by pomóc kierowcom unikać najczęstszych scenariuszy wypadków, zidentyfikowanych w ramach naszego programu badawczego” – dodał Almqvist. Faktem jest również, że łatwiej jest się koncentrować na drodze, gdy ma się maksymalny poziom komfortu, dlatego też...
Firma Volvo Trucks wprowadziła kolejną innowację do Aktywnego Układu Kierowniczego – jest nią funkcja Ustawień Indywidualnych. Kierowca może wyregulować zgodnie ze swoimi preferencjami opór na kole kierownicy. Więcej na temat tego rozwiązania możecie dowiedzieć się z materiału, który umieściliśmy poniżej:
Źródło: Volvo Trucks. Foto: Volvo Truck Corporation
Komentarze
6