W celu zwiększenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Volvo to marka, która od zawsze przywiązywała dużą wagę do bezpieczeństwa na drodze. Co więcej, dba o to, by z jej rozwiązań mogli korzystać wszyscy – w imię dobra ogółu. Wystarczy wspomnieć, że to właśnie inżynierowie szwedzkiej firmy w 1944 roku zaprojektowali samochodowe pasy bezpieczeństwa, a także przyczynili się do rozpowszechnienia przednich szyb laminowanych. Teraz firma Volvo zamierza wykorzystać dostępną technologię i stworzyć chmurowy system komunikacji między kierowcami, którego zadaniem jest zwiększenie bezpieczeństwa na drodze, dzięki dostępowi i do informacji na bieżąco.
Przy współpracy ze szwedzkim ministerstwem transportu i norweskim ministerstwem ds. dróg publicznych firma Volvo umieściła na skandynawskich drogach 50 testowych pojazdów wyposażonych w nowe rozwiązanie. Dzięki niemu ich kierowcy mogą automatycznie i w czasie rzeczywistym wymieniać się informacjami o warunkach drogowych, zarówno na podstawie własnych danych, jak i tych dostarczanych przez zarządców dróg.
Jak to działa? Gdy któryś z testowych samochodów wykryje na przykład oblodzoną lub śliską nawierzchnię drogi – automatycznie przesyła tę informację za pośrednictwem sieci mobilnej do bazy danych Volvo Cars. Następnie odpowiednie ostrzeżenie przekazywane jest do samochodów znajdujących się w okolicach niebezpiecznego miejsca.
Jednocześnie podobna informacja wysyłana jest do władz, aby te mogły podjąć działania w celu poprawy panujących na drogach warunków. – „Kiedy zarządcy dróg mają dostęp do informacji płynących z dużej liczby samochodów, mogą te dane wykorzystać, aby zimą utrzymać drogi w jak najlepszym stanie. Informacje te mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, jako że skorzystają na nich wszyscy użytkownicy tych dróg” – powiedział Erik Israelsson, przewodniczący projektu ITS Volvo Cars.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem Volvo zamierza wprowadzić technologię do codziennego użytku w ciągu zaledwie kilku lat. Warto dodać, że poza szwedzkim producentem, tego typu rozwiązaniami zainteresowane są także takie marki jak Mercedes, BMW, General Motors czy Toyota.
Źródło: Gizmag
Komentarze
8