Volvo unowocześnia swoją paletę silników. Przykład? 2-litrowy Diesel D2 o mocy 120 KM
Szwedzki koncern unowocześnia dotychczasową paletę silników. Nowe motory, jak dieslowski D2 to większa pojemność i moc, na przekór idei downsizingu.
Volvo już jakiś czas temu zdecydowało się bazować wyłącznie na silnikach własnej produkcji, a tym samym zmienić dotychczas obowiązującą paletę motorów napędowych. Firma podjęła już odpowiednie kroki, by unowocześnić swoje własne konstrukcje, czego przykładem jest dieslowski silnik D2 o nowej pojemności i zwiększonej mocy.
Poprzednia generacja silnika D2 miała pojemność 1,6 litra i osiągała moc na poziomie 115 KM oraz maksymalny moment obrotowy równy 270 Nm. Na pozór w unowocześnionej konstrukcji zmieniło się niewiele. W rzeczywistości, zmiany są zasadnicze i oddają strategię firmy. Na przekór obowiązującemu w branży trendowi downsizingu, Volvo zwiększyło pojemność silnika D2 do 2 litrów, a moc do 120 koni mechanicznych. Zwiększeniu uległa również wartość momentu obrotowego, która teraz wynosi 280 Nm.
Różnice między starym a nowym silnikiem widać doskonale na przykładzie modelu V40. Z nowym motorem samochód potrzebuje 10,5 sekundy, by rozpędzić się do 100 km/h, natomiast ze starą jednostką napędową trwało to 11,9 sekundy. To nie jedyne zmiany, gdyż poprawie uległy również parametry emisji spalin. Jak wyglądają one w praktyce?
Volvo V40 z nowym silnikiem D2 w cyklu mieszanym osiąga wynik na poziomie 91 g/km, co znacznie wyprzedza obecne regulacje podatkowe obowiązujące na terenie Europy. Silnik ten montowany jest również w modelu S60 D2 oraz V60 D2, gdzie emisja spalin utrzymuje się na poziomie, odpowiednio: 96 g/km oraz 98 g/km w zestawieniu z manualną skrzynią biegów.
Unowocześniona jednostka D2 pracuje w zestawieniu ze skrzynią manualną oraz automatyczną z sześcioma przełożeniami. Jednostka D2 o pojemności 2 litrów i mocy 120 KM znajdzie się w modelach: V40, V40 Cross Country, S60, V60, V70 oraz S80.
Źródło: Volvo
Komentarze
26Tak więc... co ten news tu robi?
BTW. Czy przypadkiem emisja spalin to mało miarodajny i nieintuicyjny wskaźnik pracy silnika w samochodzi ? Spalanie w l/100 km ? czy ktoś kiedyś słyszał o takim uniwersalnym wskaźniku przeciętnego zmotoryzowanego ?
Emisja CO2? Kogo to obchodzi? Tak szczerze, czy to ma jakieś znaczenie poza chorymi unijnymi normami, które i wszyscy producenci spełniają.
Może będzie to fajny, oszczędny silnik, ale nie sądzę że jest lepszy od 2.0 TDI z WolksVagena - no chyba, że patrzymy na emisję CO2.
Kolejną sprawą jet to, że nie wyobrażam sobie masochisty, który kupi Volvo S80 z tym silnikiem - 120 koni do limuzyny - nie ma czym się chwalić.