Smartfony

W świecie realnym nie musi być drogo

przeczytasz w 2 min.

Wykorzystanie smartfona w roli terminala płatności mobilnych

[źródło: FreeDigitalPhotos]

Osoby decydujące się na otwarcie własnego biznesu, zwykle zaczynają od Internetu. Sprzedaż swoich produktów czy usług on-line jest nie tylko dużo wygodniejsza, ale znacznie obniża koszty prowadzenia działalności.

Artykuł powstał na bazie materiałów dostarczonych przez firmę SumUP; http://sumup.pl/

Kiedy jednak internetowy przedsiębiorca zdecyduje się wyjść ze swoją ofertą do realnego świata, poszukuje on takich rozwiązań, które zapobiegną niepotrzebnym wydatkom i uciążliwym ograniczeniom. Nowe rozwiązania polegające na wykorzystaniu do przyjmowania opłat urządzeń mobilnych takich jak tablety czy smartfony, pozwalają na wygodną sprzedaż towarów e-sklepom podczas targów, kiermaszy czy bezpośrednio u klienta.

Tradycyjne systemy płatności mobilnych

Rynek e-commerce w Polsce stale się rozwija. Przedsiębiorcy chwalą sobie łatwość i niskie koszty związane
z prowadzeniem działalności on-line, a klienci szybkość i niższe, w porównaniu z tradycyjnymi kanałami sprzedaży, ceny wirtualnie sprzedawanych produktów. Spory odsetek firm w Polsce to drobni przedsiębiorcy i usługodawcy, którzy za swoje produkty przyjmują tylko gotówkę. Głównie ze względu na wysokie koszty obsługi płatności za pomocą tradycyjnego terminala i skomplikowane umowy dzierżawy urządzeń.

Czytnik kart debetowych i kredytowych PIN+ firmy SumUP. Obecnie cena jego zakupu to jednorazowy koszt 295 PLN brutto. Opłata pobierana jest od rzeczywiście przeprowadzonych transakcji i wynosi 2,25 %. W przypadku braku płatności bezgotówkowych sprzedawca nie ponosi żadnych opłat, [źródło: SumUP]

Dla producentów i dostawców żywności, projektantów mebli, ubrań, biżuterii czy innych dodatków, ale również wszelkiego typu usługodawców, fryzjerów, stylistów, wizażystów, trenerów personalnych, czy nawet nauczycieli i prawników, duże i ciężkie tradycyjne terminale POS są również mało wygodne w transporcie. Niedogodności widać zwłaszcza w przypadku osób prowadzących sprzedaż bezpośrednią, czy bezpośrednio rozliczających się w domu czy siedzibie firmy klienta. Oferta tradycyjnych terminali nie trafia zatem w potrzeby wolnych zawodów, gdyż oznacza wysokie stałe opłaty oraz skomplikowane i długoterminowe umowy. W rezultacie brak możliwości przyjmowania płatności bezgotówkowych ogranicza liczbę potencjalnych klientów, co oznacza dla małych firm mniejsze zyski.

Smartfon zamiast terminala

Okazuje się jednak, że z powodzeniem w roli terminala wykorzystać można system płatności bazujący na zwyczajnym smartfonie. Tego typu systemem jest system PIN+ opracowany przez firmę SumUP. Składa się on  ze specjalnego, lekkiego (masa zaledwie 120 g) i niewielkiego czytnika kart płatniczych, odczytującego zarówno karty wyposażone w pasek magnetyczny, jak i układ chipowy, oraz aplikacji instalowanej na smartfonie bądź tablecie z systemem operacyjnym Android lub iOS. Firma SumUp obsługuje zaś cały proces przetwarzania płatności, za sprawą platformy płatniczej, która zgodna jest z międzynarodowym standardem EMV oraz współpracuje z systemem wykrywającym nadużycia. Czytnik łączy się  ze smartfonem za pomocą przewodu lub korzystając z połączenia bezprzewodowego Bluetooth 4.0. System akceptuje wszystkie najpopularniejsze karty debetowe i kredytowe, takie jak: Visa, V-PAY, MasterCard czy Maestro oraz posiada branżowe certyfikaty bezpieczeństwa.

Czytnik PIN+ pozwala na odczyt zarówno kart chipowych jak i kart płatniczych i kredytowych wyposażonych jedynie w pasek magnetyczny. [źródło: SumUP]

Proces przyjmowania płatności jest bardzo intuicyjny w obsłudze i może odbywać się na dwa sposoby: za pomocą czytnika PIN+ lub poprzez samą aplikację, czyli tzw. „płatność mobilną”. W pierwszym przypadku terminal PIN+ podłącza się jedynie do smartfona lub tabletu i uruchamia wcześniej ściągniętą dedykowaną aplikację, do której sprzedawca wprowadza kwotę zakupu. Klient autoryzuje płatność kodem PIN lub poprzez złożenie podpisu na ekranie urządzenia. Potwierdzenie płatności jest wysłane mailem lub SMS-em.

Terminal PIN+ łączy się ze smartfonem za pomocą kabla lub bezprzewodowo za pośrednictwem Bluetooth’a

Drugi sposób wymaga, aby kupujący posiadał urządzenie z dostępem do Internetu. Sprzedawca wprowadza do aplikacji kwotę zakupu, po czym aplikacja automatycznie generuje specjalny link, który SMS-em trafia do klienta. Kliknięcie na link przekierowuje na stronę, gdzie klient wpisuje dane swojej karty, a następnie potwierdza płatność. W obu przypadkach po udanej transakcji środki są księgowane na koncie użytkownika SumUp w przeciągu kilku dni roboczych. Sprzedawcy mogą sprawdzić historię transakcji w każdej chwili
w aplikacji mobilnej lub po zalogowaniu się na stronie internetowej SumUp.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login