Fatshark nie ukrywa, że z konsol największą wydajność zapewnia Xbox One X. Właśnie dlatego to tutaj Warhammer: Vermintide 2 wyglądać będzie najlepiej.
O pracach nad Warhammer: Vermintide 2 wiemy od dłuższego czasu. Początkowo potwierdzono jedynie wersję PC, w grudniu dowiedzieliśmy się jednak, że gra trafi także na Xbox One oraz PlayStation 4. I tym razem to właśnie konsole znalazły się w centrum uwagi.
Robert Bäckström ze studia Fatshark przybliżył dość istotne kwestie techniczne. Okazuje się, że na najlepszą oprawę graficzną (wyłączając z dyskusji PC) liczyć mogą posiadacze Xbox One X. W tym przypadku gra działać ma w natywnym 4K. W przypadku PlayStation 4 Pro będzie to już tylko 1440p.
„Wprawdzie prace cały czas trwają, pewne elementy mogą się zmienić, ale można być już pewnym natywnej rozdzielczości 4K na Xbox One X i 1440p na PlayStation 4 Pro. [...] Poza tym bierzemy też pod uwagę, aby graczom korzystającym z mocniejszego sprzętu nadać priorytetowy host, ponieważ będą w stanie lepiej obsługiwać serwer.”
Niestety nie dowiedzieliśmy się tego, w ilu klatkach na sekundę działać będą konsolowe wersje gry. Wciąż nie znamy też dokładnego terminu premiery (w przypadku PC mówi się o pierwszym kwartale tego roku).
Źródło: windowscentral
Komentarze
6Rzecz jasna najwiekszym problemem przy 2k jest fakt że nie skaluje się prawidłowo na takich ekranach - output musi byc 4k, ale problem ten rozwiązuje CR.
A moze by tak robić 2k + CR a do tego zapewnić płynniejszą oprawe i brak dropów.
Jakoś nie czuję tematu by ta gra ruszyła na XBX w 60fps i natywnym 4k.
Im większa szczegółowość obrazu tym większa potrzeba płynnej animacji by utrzymać liczne detale podczas ruchu.
Statycznie 4K wygląda super, lecz granie w 4K przy 30 FPS IMO kompletnie mija się z celem.