Prowadzenie pojazdów dawać ma w Watch Dogs 2 zdecydowanie więcej frajdy niż było to w poprzedniej odsłonie serii.
Zapowiedziane w zeszłym miesiącu Watch Dogs 2 przynieść ma względem poprzednika sporo zauważalnych już na pierwszy rzut oka poprawek. W kolejnych tygodniach twórcy powinni temat ten przybliżać. Zaczęli od modelu jazdy.
W Watch Dogs 2 nie zabraknie oczywiście możliwości poruszania się przy pomocy pojazdów. Chociaż teoretycznie można by uznać, że nie jest to najważniejszy element rozgrywki w tego typu produkcji, ale twórcy zdają się myśleć inaczej. W związku z tym model jazdy zostanie na potrzeby Watch Dogs 2 znacznie przebudowany, a przy pracach nad nim pomaga oddział Ubisoft Reflections, który pracował między innymi nad serią Driver.
„Jazda oparta jest o zupełnie nowy silnik, pracujemy nad tym wspólnie ze studiem Reflections. Mają oni w tym aspekcie duże doświadczenie, korzystamy nie tylko z niego, ale także z ich technologii. Mamy nadzieję, że model jazdy będzie bardziej przystępny i dostarczy lepszej zabawy przy jednoczesnym zachowaniu autentyczności względem praw fizyki. Chcemy uszanować graczy i ich wysłuchać.” - Danny Belanger, główny reżyser Watch Dogs 2
Graliście w Watch Dogs? Model jazdy rzeczywiście wymaga dopracowania? Przypominamy, że Watch Dogs 2 zadebiutować ma 15 listopada, na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.
Źródło: watchdogs.ubisoft, gamingbolt
Komentarze
24Najlepszy model jazdy z jakim miałem przyjemność się spotkać (moja osobista opinia) był w GTA 4. Samochodami świetnie rzucało, można było fajnie wchodzić bokiem w zakręty, samochodem na hopkach fajnie wybijało, często trzeba było hamować a nie jechać bez hamulca na pałę przez całe miasto.
Może kiedyś będą robić np.2 modele jazdy do wyboru w opcjach. Szkoda że w GTA 5 tak zmienili fizykę.
W Dirt Rally również jest świetny model jazdy, ale widziałem wiele płaczących dzieci że gra jest za trudna, a no tak to już jest z pokoleniem gimbazy. Najlepiej jak by gra się samo po zainstalowaniu przechodziła...
Dla mnie najlepszy model jazdy był w mafii 2, gdzie udało się programistom oddać w miarę realistyczny model jazdy, gdzie czuć było ciężar auta, a gra była wciąż dynamiczna i prowadzenie auta dawało frajdę. W gta 4 również usiłowano oddać ciężar aut, ale z iście fatalnym skutkiem, gdzie dosłownie wszystkie auta prowadziło się jak czołgi, w w dodatku po lodowisku. W gta 5 zdecydowanie bardziej podobał mi się model jazdy i uważam go za jedną z największych zalet całej gry. Jazda autami stała się dynamiczna, a po opanowaniu analogowego hamowania i dodawania gazu na zakrętach wraz z ręcznym sprawia niesamowitą frajdę balansowanie na granicy poślizgu. W gta 5 pojawiły się mody zmieniające prowadzenie aut na kształt gta 4 bo to nie zmienili fizyki w gta 5, a tylko zmodyfikowali dane odpowiadające za siłę przeciążeń, ale wolę zdecydowanie efekt pracy rockstara, niż takie auta które prowadzą się jak czołgi.
Oby tylko model jazdy w Watch dogs 2 był dobrze zrobiony, to będę mógł wybaczyć niedoróbki w innych aspektach gry. W np. mafii 2 wiele interakcji na mapie nie było, ale sam model jazdy sprawiał, że przyjemnie było prowadzić auto po tym wirtualnym mieście