Twórcy Watch Dogs nie mają wątpliwości.
Pojawienie się nowych konsol, a także pierwszych gier na nich debiutujących spowodowało wiele bardzo podobnych dyskusji. Koncentrowały się one na rozdzielczości kolejnych tytułów oraz liczbie wyświetlanych klatek na sekundę. Producenci podchodzą do tematu dość różnie, bo każdy z nich ma zapewne inne zdanie co do tego, który z wymienionych elementów jest ważniejszy.
Tajemnicy ze swojej strategii nie robi Ubisoft, przynajmniej jeśli chodzi o Watch Dogs. Francis Boivin, główny programista studia Ubisoft Montreal w ostatnim wywiadzie jednoznacznie określił, który ma większe znaczenie dla niego i kolegów pracujących nad wspomnianą grą.
"Liczba wyświetlanych klatek na sekundę jest bardzo ważna dla rozgrywki, sterowania. To nie są te elementy, z którymi chcesz iść na kompromis."
Jednocześnie poznaliśmy też drobne szczegóły związane z technicznymi apektami prac nad Watch Dogs w wersjach na nowe konsole.
"Watch Dogs wykorzystuje ten sam anti-aliasing zarówno na Xbox One i PS4. W każdej klatce nakładany jest na obraz filtr SMAA. Oprócz tego potem wygładzamy jeszcze obraz poprzez ponowne ustawienie wystającego piksela do jego pozycji z poprzedniej klatki. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie widocznie zmniejszyć aliasing."
Można zatem przypuszczać, iż liczba klatek na sekundę w Watch Dogs będzie spora. Przypominamy, iż gra zadebiutuje 27 maja. Dostępna będzie w wersji na PC oraz konsole PlayStation 3 i Xbox 360, a także PlayStation 4 i Xbox One.
Źródło: vg247, watchdogs.ubi
Komentarze
83Kiedy znowu producenci gier sobie o tym przypomną i zaczną tworzyć arcydzieła jak w dawno minionych latach ?
choc nowy Tomb Raider wyglada i "chodzi" na piecu idelanie, nie wciagnal mnie tak jak np. uncharted na ps3, ktory smigal "tylko" w 720p a dlaczego? bo uncharted mialo SUPER klimat, extra pomysl i fabule, nowy TR jest blisko ale to jeszcze nie TO i chocby byl w 4K, przeszedl raz i nie wroce, a uncharted przechodzilem po 2 razy kazda czesc i pewnie jeszcze przejde, wiec JAKOSC, FABULA, KLIMAT, a nie puste fps-y
Liczba klatek czy rozdzielczość?
A czy na tych next-genach cokolwiek działa z wysokim FPS albo z wysoką rozdzielczością?
ten filmik najlepiej oddaje sens wojny konsol co prawda poprzedniej generacji ale idea ta sama.
Tworcy mowiac o fpsach pewnie na mysli mieli PCty ale nie mogli otwarcie tego przyznac, bo konsole musza byc maksymalnie promowane - wiadomo z jakiego powodu.
2] rozdzielczość 1920/1080 FullHD to jeszcze nie szczyt postrzegania,bo potrafimy widzieć ostrzej,może UHD 4K będzie granicą postrzegania ostrości
podsuma: im wyższa rozdzielczość tym wyższa SZCZEGÓŁOWOŚĆ i DETALE = REALISTYKA
p.s.dajcie kutwa tego WatchDogsa w 30fps i FHD i gitara tylko ZOPTYMALIZUJCIE rozważnie
2. Klatki na sekundę mają ogromne znaczenie dla sterowania. Wie o tym każdy, kto grał myszą.
Na padzie niskie fpsy mniej przeszkadzają ze względu na mniejszą w porównaniu do myszy prędkość, z jaką można się rozglądać.