Wszystkie serwisy informacyjne należące do Ruperta Murdocha przestaną oferować bezpłatny dostęp do wiadomości od następnego lata.
Rupert Murdoch to właściciel jednej z największych na świecie korporacji prasowej, telewizyjnej i wydawniczej - News Corporation. Do jego firmy należą m.in. takie tytuły jak The Sun, New York Post, The Times czy The Sunday Times.
Murdoch poinformował, że czasy, w których dostęp do wiadomości był darmowy mijają bezpowrotnie.
- Jakość dziennikarska nie jest tania - twierdzi Murdoch. - Cyfrowa rewolucja otworzyła wiele nowych i niedrogich kanałów dystrybucji, ale nie sprawiła, że oferowane treści stały się tańsze lub bezpłatne. Zamierzamy pobierać opłaty we wszystkich naszych serwisach informacyjnych - dodaje.
Decyzja o wprowadzeniu opłat została podjęta po opublikowaniu ostatnich strat jakie poniosła News Corporation. Wynoszą one 2 miliardy dol. za cały rok, licząc go od czerwca do czerwca (w takim okresie firma przygotowuje swoje raporty). Serwisy czerpały dochody z reklam, ale w czasie kryzysu gospodarczego mnóstwo firm zmniejszyło budżety na reklamy lub nawet tymczasowo wycofało się z reklamowania swoich produktów i usług.
Dobra decyzja?
Zmiana strategii niekoniecznie opłaci się serwisom należącym do News Corp. Media sugerują, że to wysoce wątpliwe, aby utracone dochody dało sie odzyskać poprzez wprowadzenie opłat za dostęp do wiadomości.
Na rynku ciągle istnieją media oferujące treść za darmo, np. brytyjskie BBC. Są to media zatrudniające profesjonalnych dziennikarzy i oferujące wysokiej jakości publikacje. W takiej sytuacji serwisy Murdocha mogą mieć trudne do wykonania zadanie, aby przekonać swoich dotychczasowych czytelników do tego, że ich wiadomości są na tyle dobre, by za nie płacić.
Serwisy nie mają też zamiaru zrezygnować z reklam. W momencie wprowadzenia opłat za treść ilość czytelników najprawdopodobniej zmniejszy się o ogromne liczby, a wówczas również dochody z internetowej reklamy będą mniejsze.
Obecnie The Sun Online odwiedza 25 mln unikalnych użytkowników w miesiącu, a Times Online - 21 mln. Murdoch przewiduje, że serwisy te nadal pozostaną liderami. Co więcej, informuje też, że konkurencja także podąży tym śladem i wprowadzi płatny dostęp do wiadomości. - Wierzę, że jeśli odniesiemy sukces na tym polu, inne media szybko wprowadzą podobne zmiany - twierdzi Murdoch.
Źródło: Inf. własna, PC Pro.co.uk
Komentarze
16Co więcej, mnóstwo internautów nawet całkowicie blokuje reklamy. W takiej sytuacji reklamodawcy nie mają ochoty przeznaczać gigantycznych budżetów na reklamę, bo im się to zwyczajnie nie opłaca. Dane medium traci zaś swoje źródło dochodu.
W USA już kilka poważnych stron, w tym Wall Street Journal, pobiera opłaty za dostęp do treści, bo nie mają wyjścia. Każdy wydawca chciałby oferować treść za darmo, ale przestaje się to opłacać - wówczas albo zamyka biznes, albo wprowadza opłaty.
Szkoda, że niektórzy ludzie nie rozumieją modelu biznesowego "reklama w zamian za bezpłatną treść". Kupując magazyn czy gazetę płacimy za treść, a dodatkowo mamy jeszcze wydrukowane reklamy. Z kolei odwiedzając serwis informacyjny mamy tylko reklamy i nie musimy płacić za dostęp do treści, której często jest więcej niż w danym wydaniu papierowym. I nawet wtedy i tak blokujemy lub całkowicie ignorujemy reklamy. :(
No cóż, sami się o to prosiliśmy. :-)
G.
nie mnie oceniac, jestem za tym by ludzie ktorzy wkladaja ogromna prace, zarabiali odpowiednio, ale czy kierunek ktory teraz wybrali bedzie ich "panaceum" watpie
Miejmy nadzieje (dla naszego dobra) ze sie nie myle :)
nie kupuje produktow dlatego bo sa reklamowane, tylko dlatego bo uwazam,ze to chce albo lubie.
kolejna paranoja to gry i serwery reklam, fps i bilboardy.
ok moze byc, ale nie jak trzeba 100% zaplacic za gre.
powinna byc za free.
a ogolnie reklamuje sie tylko gowno, dzis nikt nie reklamuje procesorow,kart grafiki. paste do zebow,proszek kazdy kupuje juz jaka lubi a nie jaka reklamuja. wiec to wszystko to tylko wyrzucanie szmalu na reklamy w bloto. i zwiekszanie ceny produktu.
inna sprawa tvp skoro dotad bylo i dalej chcieli ambonament to nie powinno byc zadnych reklam w tej telewizji.