Agencja Associated Press nawiązała współpracę z firmą AMD. Cel: portal informacyjny na miarę XXI wieku.
Wirtualna rzeczywistość może zrewolucjonizować rozrywkę. Według amerykańskiej agencji prasowej Associated Press (AP) technologia ta może mieć równie duże znaczenie w sferze informacyjnej. Dlatego też nawiązała ona współpracę z firmą AMD, czego efektem ma być stworzenie środowiska VR, będącego podstawą dziennikarstwa XXI wieku.
„Wierzę, że VR i 360-stopniowe filmy to naturalne rozszerzenie fotografii i wideo. To przejście jak z czarno-bieli do koloru” – stwierdził dyrektor ds. interaktywnych i cyfrowych wiadomości w AP, Paul Cheung. – „Wciąż potrzebujemy dwuwymiarowych zdjęć i filmów, ale w czasach, w których jest to możliwe, powinniśmy otrzymywać też 360-stopniowe zdjęcia i 360-stopniowe filmy”.
Kilka serwisów informacyjnych produkuje już 360-stopniowe filmy, które można oglądać za pomocą gogli VR lub smartfona – to między innymi New York Times, Vice i ABC News. AP również ma pewne doświadczenie w tym zakresie – w kwietniu 2015 roku agencja przygotowała krótki film w 360 stopniach na temat trzęsienia ziemi w Nepalu.
Teraz jednak AP – we współpracy z AMD – uruchamia nowy portal, w którego centrum pojawią się właśnie filmiki przeznaczone do oglądania w wirtualnej rzeczywistości. To szansa na rewolucję w branży informacyjnej – użytkownik mógłby bowiem szybko przejść do dodatkowych wyjaśnień, jak również obserwować zdarzenia na świecie w pełnej skali.
„Wirtualna rzeczywistość pozwoli ludziom dosłownie poczuć opisywane sytuacje, niejako znaleźć się w centrum tych zdarzeń. Technologia ta umożliwi widzom wirtualnie wejść w buty innych osób, co pozwoli im lepiej zrozumieć sprawy i odczuwać większą empatię. AP to jedno z najbardziej zaufanych źródeł informacji, a AMD to wiodąca firma w zakresie innowacji. Razem postaramy się, by ekosystem VR wciąż się rozrastał” – powiedział Raja Koduri, starszy wiceprezes AMD.
Nowy portal już wystartował. Sprawdźcie, jeśli chcecie – The Big Story.
Źródło: The Verge, AMD, AP, tom's hardware
Komentarze
1