Twórcy Wiedźmina 2: gracze nie wiedzieli jak przechodzić grę, to nasza wina
Gorzkie słowa autokrytyki
CD Projekt RED stworzył naprawdę kawał zawodowej gry RPG, Wiedźmin 2 jest świetny, a jeśli nie wierzycie mi na słowo, sprawdźcie średnią ocen wystawionych przez prasę komputerową - polska gra znajduje się w ścisłej czołówce. Co cieszy - twórcy nie spoczywają na laurach.
W wywiadzie udzielonym serwisowi Gamasutra przedstawiciele CD Projekt RED zwracają uwagę na pewien detal dotyczący rozgrywki, a mianowicie niedostateczne zasugerowanie graczowi, że niektóre z jego wyborów dokonanych na początku gry, mogą skutkować rozmaitymi konsekwencjami w jej dalszym ciągu - wpływając między innymi na wybór ścieżki czy nawet diametralne różnice w drugim akcie.
Choć możliwości dowiedzenia się o konsekwencjach naszych decyzji było wiele, między innymi internet czy opinie kolegów, ponad połowa graczy mogła mimo wszystko zostać nieco zaskoczona konsekwencjami niektórych decyzji. W swoich kolejnych produkcjach, a więc Wiedźminie 3 i Cyberpunk, firma postara się wyraźniej wskazywać, co może skutkować rozmaitymi zmianami w fabule.
Zgadzacie się z przedstawicielami CD Projektu? Ja w trakcie zabawy przy Wiedźminie 2 bawiłem się doskonale, a wszelkie konsekwencje moich czynów stanowiły tylko dodatkową frajdę z zabawy. Nie wiem czy pragnienie prowadzenia graczy za rękę wzorem zachodnich twórców gier to aby na pewno najlepsze wnioski autorów.
Więcej o grach:
- Tony Hawk's Pro Skater HD - zagramy także na PC!
- Wiedźmin - seria sprzedała się w 4 milionach egzemplarzy, będą zniżki!
- Far Cry 3 - gra będzie zupełnie... nie jak Far Cry 2
- Diablo III: Blizzard posypuje głowę popiołem, zabrakło "boskiej" iskierki
- Curiosity - gra Petera Molyneux z DLC za 250 000 tysięcy złotych już w sierpniu
Źródło: gamasutra
Komentarze
4315 lat temu to czlowiek kombinowal, rozmawial z qmplami o sposobach przejscia etc.. ewentualnie czekal na poradnik (Actio Plus np. :)).
SUPER PRESS SPACE TO WIN ACTION RPG 2009
Twórcy Wiedźmina powinni w to zagrać by upewnić się czy aby na pewno chcą stworzyć coś takiego ;)
Jeszcze zrobi się z tego "Syndrom BioWare" i twórcy będą się kajać jak psiaki przed wiecznie niezadowoloną grupą graczy-malkontentów :/
Proszę, uważajcie czasami jak piszecie. Niektóre posty są trudne do zrozumienia :)
Co do "wyborów"... Jak dla mnie zawsze było dość oczywiste, że jak zabiję gościa w pierwszym akcie, to raczej w drugim się nie pojawi(przynajmniej jako żywy - pamiętamy Leo)...
Warto też zauważyć, że w sekwencjach poprzedzających misje, nie zawsze jest powiedziane, gdzie dokładnie czy kogo szukać. W momencie kiedy wybieramy się na taką misję - nagle zostajemy oświeceni ;]
Już nawet nie wspomnę o ile takie wskazówki mogą skracać czas zabawy... Dlatego mam nadzieję, że CDPR daruje sobie tego typu beznadzieję i nie zepsuje tego co niemal doskonałe..
z drugiej strony jedna niewinna rozmowa w I akcie decydowała o całym drugim akcie - to powinno być zaznaczono jakimś dynamizmem, muzyką, ściemnieniem ekranu, czymś co sugerowałoby ważność podejmowanej decyzji, a nie idziemy czy nie? nie, no to drugi akt przejdziesz z krasnoludami ;)
no i gdzie nagie karty znane z jedynki!? ;)