Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS4 i PS4 Pro wreszcie z HDR [AKT. 3]
Gracze korzystający z konsol Sony musieli czekać na tę funkcję bardzo długo. W końcu jednak i na ich platformach Wiedźmin 3: Dziki Gon zrobi użytek z HDR.
CD Projekt RED dotrzymuje danego kiedyś słowa i cały czas pamięta o grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Dziś opublikowana została aktualizacja, która ucieszyć powinna graczy korzystających z konsol PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro.
Jeszcze w październiku pojawiła się aktualizacja, dzięki której gra może wykorzystać większe moce obliczeniowe PlayStation 4 Pro. Sporym zaskoczeniem było jednak to, że nie wprowadziła ona wsparcia dla technologii HDR. Braki nadrabia najnowsza łatka.
Warto dodać, że wsparcie HDR to w tym przypadku nie wszystko. Aktualizacja przynosi także poprawę wydajności i stabilności oraz eliminuje błędy w tłumaczeniach. Wprowadza też niewielkie usprawnienia wizualne, chociaż twórcy nie zdecydowali się tego przybliżyć.
Przypomnijmy, iż Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutował w maju 2015 roku (także na Xbox One i PC). Jak widać, cieszy się długim wsparciem, co z pewnością cieszy osoby, które zdecydowały się na zakup gry. A było ich sporo, Wiedźmin 3: Dziki Gon ma największy udział w sukcesie całej serii, która przyciągnęła już 33 mln graczy.
AKTUALIZACJA, 12.04.2018
Okazuje się, że nie wszystko poszło zgodnie z planem. Aktualizacja powoduje poważny problem uwidaczniający się w większym stopniu na konsoli PlayStation 4 Pro. Chodzi o roślinność, która pojawia się na ekranie zaledwie kilka kroków przed bohaterem.
W sieci opublikowano już wiele materiałów prezentujących opisywany mankament. Widoczny jest on szczególnie wtedy, gdy bohater przemieszcza się konno.
Trudno sądzić, aby był to celowy zamysł twórców, pozostaje czekać na poprawkę, która przywróci wszystko do normy.
AKTUALIZACJA 2, 30.04.2018
Okazuje się, że przygotowanie poprawek dla gry w wersji na PlayStation 4 Pro sprawiło twórcom wiele problemów. DigitalFoundry pokusiło się o bardzo interesujący materiał. Przeprowadzona analiza potwierdza, iż zabawa w rozdzielczości 4K i aktywnym HDR zamiast poprawiać jakość oprawy graficznej, pogarsza ją.
Chodzi o opisywany już wcześniej sposób pojawiania się na ekranie roślinności. Dodatkowo okazuje się, że to samo dotyczy także cieni. Jednocześnie analizy DigitalFoundry wykazały drobną poprawę wydajności.
AKTUALIZACJA 3, 16.05.2018
Ponownie wracamy do tematu. CD Projekt RED udostępniło dziś łatkę, która ma eliminować opisywane wyżej problemy. Jej przygotowanie zajęło sporo czasu, a zatem wypada mieć nadzieję, że tym razem wszystko będzie już prezentowało się jak należy. Łatka udostępniona została korzystającym z podstawowego wydania gry, jak również z edycji GOTY.
The new hotfix for The Witcher 3: Wild Hunt is now available on PS4 and PS4 Pro! This update increases draw distance for foliage, while using 4K on PS4 Pro and applies to both, Vanilla and GOTY versions of the game. pic.twitter.com/wYvPDSkhUD
— The Witcher (@witchergame) 16 maja 2018
Źródło: thewitcher, youtube - Trish Krish, DigitalFoundry
Komentarze
68https://youtu.be/bwKB1BC0UzE
https://youtu.be/x4oN6LWQMMY
https://youtu.be/Z8LrfUDhsEw
wzieli by to w koncu troche zmienili zeby jakos naturalnie to wyglądąło.
a jakby tak wycieli te góry domki i trawę.. zostawili Wieśka i potwory, to by dopiero zasuwało ;)
Tak samo Samsung jak w tamtym roku ujawnił ,że pracuje nad małymi 2calowymi wyświetlaczami do VR/MR o rozdzielczości 10k daje nam do zrozumienia ,że skok wydajnościowy musi być ogromny ,żeby coś takiego mogło zostać obsłużone a przecież planują to wydać w 2019roku.
Avatar w świecie gier
https://www.youtube.com/watch?v=czMIP79Xr9o
Najładniejszy sandbox jakie oczy widziały :)
Druga część na PS5 pozamiata graficznie że hej :)