Wiedźmin 3: Dziki Gon - twórcy przyznają: oprawa graficzna została pogorszona. Jest patch
Studio CD Projekt RED oficjalnie potwierdziło to, co wielu graczy zauważyło na swoich ekranach.
Pomimo wcześniejszych zaprzeczeń studio CD Projekt RED oficjalnie potwierdziło to, co wielu graczy zauważyło na swoich ekranach – jakość oprawy wizualnej w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon faktycznie została obniżona.
Od kilku tygodni już społeczność narzekała, że trzeci Wiedźmin wygląda dziś znacznie gorzej niż podczas pierwszych prezentacji. Przez długi czas studio CD Projekt RED nie komentowało tej sprawy. Marcin Iwiński w rozmowie z serwisem Eurogamer ujawnił jednak, że rzeczywiście doszło do pogorszenia jakości oprawy wizualnej.
Powodów takiej decyzji jest podobno kilka. Pierwszym jest multiplatformowość – twórcy nie ukrywają, że gdyby Wiedźmin 3 powstawał wyłącznie na PC, mógłby dziś wyglądać znacznie ładniej. Poza tym prezentowane podczas targów materiały były zapisami rozgrywki z niewielkich części gry, które mogą ładnie wyglądać, dopóki nie są elementem ogromnego otwartego świata – wówczas bowiem następuje ogromny spadek wydajności.
„Gdyby projekt nie obejmował konsol, nie byłoby takiego Wiedźmina 3 jaki jest. Będziemy szczerzy – po prostu nie mogliśmy sobie na to pozwolić. Konsole pozwalają nam bowiem osiągnąć lepszą sprzedaż, a ta oznacza dla nas większy budżet. Pieniądze te zaś możemy inwestować w tworzenie ogromnego, żywego świata. Gdyby gra powstawała tylko na PC, najpewniej mielibyśmy lepsze efekty graficzne. Tak samo, gdyby powstawała tylko na Xbox One lub tylko na PlayStation 4. Ale powtórzę – wtedy nie byłoby nas stać na taką grę” – wyjaśnił Iwiński.
Efekty, które robiły na nas tak duże wrażenie przez ostatnie miesiące, związane głównie z ogniem i dymem też musiały pójść w odstawkę. Podobno „zabiłyby one pecety”. Twórcy postanowili więc bardziej skoncentrować się na wydajności niż efektowności.
Dlaczego twórcy mówią o tym dopiero teraz? „Szczerze mówiąc nie postrzegaliśmy tego jako problem. Nie próbowaliśmy nawet niczego ukrywać” – powiedział Iwiński, a Adam Badowski dodał: „nie da się ukryć czegoś, co ludzie mogą w prosty sposób zobaczyć i porównać”. Obaj panowie przyznają zresztą, że nie czują się z tym dobrze, ale zapewniają, że zrobili, co mogli, by Wiedźmin 3 wyglądał możliwie najlepiej.
Przy okazji udostępniona została nowa łatka oznaczona numerem 1.03. Wprowadza ona usprawnienia związane ze stabilnością i wydajnością. Gracze otrzymują także dostęp do dodatkowych opcji graficznych. Kolejne patche powinny pojawić się już wkrótce, ten natomiast…
- Poprawia stabilność gry w trakcie rozgrywki oraz w panelach UI
- Poprawia wydajność, głównie podczas rozgrywki oraz w cutscenach
- Naprawia błędy z popowaniem roślinności, które mogą występować po zmianie parametru gęstości roślinności
- Poprawia wydajność funkcji Nvidia Hairworks
- Wzmacnia anizotropowy sampling tekstur do poziomu 16x na ustawieniach Ultra
- Naprawia błąd umożliwiający strzelanie z kuszy do przyjaznych NPC-ów
- Poprawia obsługę menu
- Naprawia błąd z regeneracją wytrzymałości podczas sprintu
- Naprawia błąd z blokowaniem się kursora podczas przesuwania mapy
- Usprawnia obsługę mapy świata
- Poprawia responsywność inputu podczas sterowania klawiaturą
- Poprawia brakujące tłumaczenia w panelach UI
- Naprawia błąd podczas wyboru opcji dialogowych
- Przywraca Rostana Muggsa
- Dodaje pomniejsze poprawki do SFX
- Ustawienia funkcji wyostrzania (sharpen) posiadają teraz trzy poziomy (Wyłączone/Niski/Wysoki)
- Ślady krwi wyświetlają się prawidłowo po zabiciu przeciwników w wodzie.
Nawet z nieco pogorszoną grafiką nowe przygody Geralta zdecydowanie są warte zagrania. Dlatego też przypominamy wam o naszym benchmarkowym centrum gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, w którym znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje związane z tym tytułem, jak i konkurs, w którym do wygrania egzemplarz tej właśnie gry.
Źródło: Eurogamer, CDP RED
[AKTUALIZACJA, 21.05, 17.00: dodana została wypowiedź Iwińskiego na temat konieczności podjęcia decyzji o multiplatformowości.]
Komentarze
215Przyszli panowie z Ms i Sony z walizką kasy i po sprawie, nie może wyglądać za dobrze. Zostaje liczyć na mody jak przy WatchDogs.
Dlatego że w h..ja nas robią, zresztą tak jak inni. Na PS4 gra wygląda dobrze, ale kto im zabronił dopieścić graficznie wersje dla PC? Przecież to może być zrealizowane nawet za pomocą poprawki. Konsole w tym nie przeszkadzają.
Za to fabuła jak i cały wygenerowany świat to już światowa liga!
Ten kto już grał to wie o czym piszę i to powinno być teraz najważniejsze dla nas graczy, przynajmniej dla tych prawdziwych graczy, a nie tych pie...ych trolli dla których ideał gry, to gry 5 godzinnej którejś tam 10 serii za 250złotych, gdzie schemat sie powtarza tylko mapa inna.
Gra wydana i jest super! przed nami(jak sie nie mylę) 16dlc z czego 2 lub 3 płatne i + następne 30 godzin zabawy! do tego mody! myślę że na pewno za pół roku ujrzymy to grafikę z trailerów.
Dla tych wszystkich co szukają wymówki żeby nie kupić,a z piracić bo grafika nie ta itd. Palcie się w piekle złodzieje!
Byłoby miło jakby udostepnili usunięte efekty w poznejszym czasie. To zapewniloby grze jeszcze dluzsza zywotnosc..:)
Najwiecej do powiedzenia w temacie downgradu maja ci ktorzy właśnie narzekają na wymagania.
Polska to dziwny kraj.
Przyparci do muru przyznali się... ale gdyby nie nagonka wszystkich graczy mieliby w d***e.
I teraz jak przypomnę komentarze co po niektórych jaki to CDPR jest super, że on inny jest, że on tak kocha graczy, że im zależy... Ta zależy im tylko na $$$$.
Ale malutki plusik mogę im dać. Przyznali się do wała a nie tak jak Ubi$oft w zaparte pozostał przy swoim w związku z Watcg_Dogs.
Kupie wieśka , przejde go a za miesiąć sprzedam pare groszy taniej ;)mowa po ps4
Nie rozumie tylko dwóch rzeczy. Po kiego grzyba przez ten czas robiono z graczy idiotów zapierając sie rękoma i nogami że downgradu nie ma? Dziś Redzi wyszli przez to na totalnych idiotów.
I dwa, po co nadal trzymaja się wersji że dwa lata temu pokazali grafike na trailerze której poźniej nie mogli osiągnąć? Czyli jadąc na targi E3 wymyślili sobie dla picu w photoshopie super ujęcia i dopiero po przyjeździe z targów zaczęli myśleć jak taką grafikę w grze pc osiągnąć? No sory, litości. To ja pisze gry od lat? Czy wy (redzi). To ja stworzyłem dwie części wiedzmina czy wy? To ja jestem programistą z wieloletnim starzem i mój profesjonalizm jest taki że na kiblu tworze grafike z kosmosu i pokazuję ją na targach a póżniej narażam całe dobre imie firmy na pośmiewisko jesli nie udą sie jej osiągnąć????? Osiągnąć...pfff... nawet się do niej nie zbliżyć.
Nie drodzy państwo. Wiedzmin 3 miał (przynajmniej na pc) wyglądać tak jak go pokazano 2 lata temu. Ale poźniej zobaczono specyfikacje konsol i narobiono w gacie i już wszyscy programiści w firmie wiedzieli że nie da się osiągnąć takiej grafiki na konsolach, i trzeba było ciąć do poziomu platformy najbardziej dochodowej. I taka jest prawda. A nie że z czasem wyszły takie rzeczy na etapie produkcyjnym że z grafiki zrobiło sie z tego :
http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/News/20.08.2014/nws_Wiedzmin3_001.jpg
to:
http://i.imgur.com/cWf3DID.png
Co z tego, że coś tam nieco lepszego puścili w 2013 w jakimś trailerze. Niczego to nie zmienia, to wciąż najlepsza gra ostatnich lat.
CDPR nie odkrywa ameryki mówiąc, że gdyby robili (pomijając kwestie kasy) tylko na pc to wycisneliby więcej. Każdy to wie od lat. Konsole to ograniczenia i konieczność pójścia na kompromis. Pójście na kompromis to jest ta legendarna optymaliacja, której znaczenie się przecenia. Optymalizację można zamknąć w stwierdzeniu - cięcie różnych detali przy jednoczesnym zachowaniu ogólnego, dobrego, wizualnego efektu końcowego.
"Jeśli w projekcie nie byłoby konsol, nie byłoby Wiedźmina 3 w takiej postaci jak teraz. Możemy to powiedzieć szczerze: nie stać nas na tak duży projekt bez konsol. Konsole pozwalają nam osiągnąć znacznie większą sprzedaż, dzięki czemu dysponujemy większym budżetem i zainwestować te pieniądze w tworzenie ogromnego, żywego świata. Produkcja tylko na PC pewnie przyniosłaby lepsze rezultaty graficzne; podobnie gdyby gra powstawała tylko na PS4 lub na XONE. Ale nie stać nas na taki projekt" - wyjaśnił Iwiński.
Nie bawcie się w manipulacje!! Jest tam napisane coś zupełnie odwrotnego!
Did the console versions restrict the PC version?
"If the consoles are not involved there is no Witcher 3 as it is," answers Marcin Iwinski, definitively. "We can lay it out that simply. We just cannot afford it, because consoles allow us to go higher in terms of the possible or achievable sales; have a higher budget for the game, and invest it all into developing this huge, gigantic world.
A i oficjalna informacja o pogorszeniu grafiki ogloszona po premierze kiedy i tak wszsyscy zobaczyli ze gowno sie wylalo to moim zdaniem oszustwo.
Mam tylko gtx 670 ale black flag wyglada na nim naprawde niezle, wiedzmin za to jest zalosny
Otoz nie: ja place, ja wymagam i w du.ie ma jakies wymowki.
mógłbym tak cały dzień a tak powiem że obraziłem sie na was mimo że gra jest zajebista i nie uwierzę wam więcej panowie z CDProjekt red a miało byc piękniej lepiej mocniej ...
https://www.youtube.com/watch?v=gGf4SVWEw2g
ustawienia konsolowe według Digital Foundry:
We recommend these settings in order to mirror console as closely as possible with the available presets.
V-Sync: On
Resolution: 1920x1080
Nvidia Hairworks: Off
Number of Background Characters: Low (console actually seems lower than this)
Shadow Quality: Medium
Terrain Quality: Medium
Water Quality: High
Grass Density: Medium
Texture Quality: Ultra
Foliage Visibility Range: Medium
Detail Level: Medium
Ambient Occlusion: SSAO
All post effects on except vignetting.
Wiecej tu medium niż high.