Wiedźmin 3: realistyczna animacja futra wilka - zobacz prezentację technologii Fur Tech
Do sieci trafił materiał wideo prezentujący realistyczną animację futra wilka w grze Wiedźmin 3.
Firma NVIDIA nie rezygnuje z rozwoju swojej technologii PhysX i wciąż dodaje do niej nowe efekty. Jeden z nich ma zostać wykorzystany w nadchodzącej grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Chodzi o technikę fizyki i animacji futra wilka, które dzięki temu będzie wyglądało bardzo realistycznie. Wszystko dobrze, lecz jest jedno małe, ale – otóż wspomniany efekt będzie bardzo wymagający dla układów graficznych.
Ekipa CD Projekt RED już jakiś czas temu zapowiedziała, że ich nadchodząca gra będzie wykorzystywała zaawansowane technologie fizyki generowane przez silnik NVIDIA PhysX, stąd nie dziwi więc fakt, że twórcy kart graficznych GeForce promują swoje rozwiązania właśnie na grze Wiedźmin 3.
Mowa o technologii nazywanej obecnie jako Fur Tech, polegającej na generowaniu realistycznie wyglądającej animacji sierści i różnego rodzaju futra zwierząt z uwzględnieniem efektów fizyki. Wspomnianą technologię NVIDIA zaprezentowała już podczas minionych targów E3 2013, wówczas poznaliśmy pierwsze szczegóły oraz krótki materiał wideo z pokazu dema wspomnianej technologii.
Niedawno, na zakończonych już targach PAX 2013 technologia była prezentowana po raz kolejny i tym razem dowiedzieliśmy się kolejnych informacji. Jak się okazuje, wspomniana technologia oferuje możliwość przygotowania bardzo realistycznych animacji futra, tutaj akurat za przykład posłużył wilk. Niestety nie wszystko jest takie kolorowe otóż, aby otrzymać takie efekty, trzeba było do pracy zaprzęgnąć naprawdę mocarny sprzęt.
Demo technologiczne było prezentowane na wydajnym komputerze, który został wyposażony m.in. w szybką kartę graficzną NVIDIA GeForce GTX Titan. Prezentowany materiał był wyświetlany w rozdzielczości 1024 x 768 pikseli i co ważne bez aktywacji technologi Fur Tech, mając na ekranie jednego wilka, liczba klatek na sekundę wynosiła 410 fps. Niestety po włączeniu technologi Fur Tech liczba fps spadła do zaledwie 140, a po dodaniu drugiego wilka spadła do zaledwie 65 klatek na sekundę.
Strach pomyśleć, jakby wyglądała liczba klatek po dodaniu większej ilości wilków oraz zwiększeniu rozdzielczości ekranu. Ostatni pokaz z pewnością udowodnił, że gra Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie produkcją okraszoną zaawansowanymi technologiami graficznymi, jednak pod dużym znakiem zapytania stoi wydajność samej gry w przypadku ich aktywacji.
Wszakże nie każdy gracz będzie mógł sobie pozwolić na zakup bardzo wydajnej karty graficznej, a patrząc na prezentowane demo i ona radziła sobie dobrze jedynie z jednym wilkiem. W przypadku uruchomienia całej gry i wszystkich efektów z tym związanym nawet duet kart GTX Titan może złapać poważną czkawkę wydajnościową.
Oczywiście pamiętajmy, że był to jedynie pokaz demonstracyjny technologii Fur Tech, a wersja, która pojawi się w grze, być może dostanie odpowiednie optymalizacje, to jednak mam nieodparte wrażenie, że aby uruchomić Wiedźmina 3 na maksymalnych detalach graficznych, trzeba będzie dysponować bardzo wydajnym komputerem.
Podobnie było z w przypadku gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, gdzie po włączeniu technologii zwanej uberpróbkowaniem nawet bardzo wydajne karty graficzne potrafiły złapać zadyszkę. Czy tak samo będzie i tym razem? Przekonamy się w przyszłości, a tymczasem zachęcamy do zapoznania się z poniższym materiałem wideo z prezentacji wspomnianej technologii.
Źródło: Dsogaming, camwilmot, physxinfo
Komentarze
68Hahaha i po co komu takie coś. Czyli tak naprawdę nie ma się co chwalić tym zastosowaniem physx w tej grze bo jak się go włączy to i tak nikt nie pogra. Jak doliczyć zwiększenie rozdzielczości do 1080p i włączenie wszystkich innych bajerów graficznych to gra stanie się niegrywalna na takim sprzęcie.
Miejmy nadzieję że demo było na prawdę bardzo przesycone tym bajerem w celu zaprezentowania możliwości silnika a w samej grze będzie to bardziej okrojone (zoptymalizowane) by można było pograć na kartach średniej klasy (np taki 660ti).
Co można by poprawić w W3 względem W2? Bardziej realistyczna i brutalna walka. Ręce, nogi odcięte, tarcza w drzazgi, zbroja uszkodzona po mocnych ciostach itp... bo póki co Geralt tnie przeciwników trochę jakby ciął powietrze.
I bardzo dobrze, jestem za by pojawialo sie co raz wiecej takich drobiazgow, ktore moga znacznie poprawic wizualna czesc gry.
Duze obciazenie dla procesora grafiki? owszem, ale przeciez wystarczy by zamiast 100.000 wlosow na wilku, dali 50.000 lub dobrali tak by w miare mozna bylo grac na sredniej klasy kartach grafiki, wszystko jest do dopracowania. A piekny kołnierz na karku wilczka pokazujacy swoje kły, to piekna sprawa.
Zamiast narzekać to lepiej się cieszyć, bo w połączeniu z tresFX, plus ta technologia co pokazuja tutaj w demie, no i jakis nowy sposob na odwzorowanie w sposob jak najbardziej realny CIECZY, da nowa jakość gier.
Wiem że to moje życzenia, ale kto wie może w końcu coś sie ruszy w tym kierunku, już najwyzsza pora ;]
Jednak denerwuje mnie marketing, który sprawia że za niedługo wyjdzie w gra w której będzie TECHNOLOGIA (a tak naprawdę to to jest to przestrzenny "mesh" taki jak dym, kurz itd itp) HairFX, WolfFX, SkinFX, GlassFX, WindowFX, M12BoltFX, M10BoltFX, M6BoltFX, TableFX, WoodFX i tak w nieskończoność a każdy z nich będzie się odnosił do jednej i tej samej metody obrabiania materiałów modelu przez silnik graficzny...
Postęp może się wtedy zatrzymać jak grafika będzie, taka jak za oknem! Ciekawe nadzieje że będzie też mozliwość grania w rozdzielczości 4K tak jak obecnie Splinter Cell. Na PC 4K w grach musi stać się jak najszybciej standardem aby pokazać nowym konsolom, gdzie jest ich miejsce!
http://en.wikipedia.org/wiki/Proof_of_concept
dziękuje do wiedzenia
O ile uberpróbkowanie g**o dawało to tutaj należą sie duze brawa.