World of Tanks 1.0 już jest - wirtualne walki czołgów wypiękniały
Dziś premiera aktualizacji World of Tanks 1.0 – jednej z największych i najważniejszych w historii rozwoju tego popularnego MMO. Przejście na silnik graficzny Core jest najważniejszą, ale nie jest jedyną zmianą, jaka została wprowadzona.
W 2010 roku zadebiutowała gra World of Tanks, będąca dziś jednym z najważniejszych MMO na rynku. Twórcy z ekipy Wargaming przez lata dopracowywali swoją produkcję i dziś wreszcie uznali, że są gotowi, by udostępnić milionom graczy World of Tanks 1.0.
(Zapowiedziana pod koniec 2017 roku, a udostępniona właśnie dziś) wersja oznaczona numerem 1.0 jest otwarciem nowego rozdziału w historii gry, mogącej pochwalić się ponad 160 milionami zarejestrowanych graczy. Co konkretnie przygotowano dla tych ostatnich?
Co nowego w World of Tanks 1.0?
Najważniejsze jest przejście na nowy, rozwijany od ponad trzech lat silnik graficzny Core. To oznacza, że gra World of Tanks wypiękniała, między innymi dzięki wykorzystaniu technologii globalnej iluminacji, sprawiającej, że światło odbija się i załamuje zgodnie z ukształtowaniem terenu.
Silnik Core to także ładniejsze elementy przyrody, bardziej realistyczna woda, ulepszony system dynamicznych cieni, zaawansowana destrukcja obiektów (za sprawą Havok), większa czystość detali (dzięki renderingowi opartemu na fizyce obiektów), a także efekty przemoczenia, niebo z realistycznymi chmurami i widoczne wyniki kontaktu pojazdów z roślinami oraz dużo, dużo więcej.
Oczywiście nowy silnik to jeszcze nie wszystko. World of Tanks w wersji 1.0 to także (będąca owocem półtorarocznych prac) ścieżka dźwiękowa nagrana przez przez Praską Orkiestrę Symfoniczną i 50 kompozytorów z całego świata oraz 29 odświeżonych map i 1 zupełnie nowa (Lodowiec). Pojawił się też nowy czołg: francuski Somua SM.
World of Tanks 1.0 - premierowy zwiastun gry
Współpraca firm Wargaming i Intel
Wróćmy jednak do silnika, bo – co warte podkreślenia – Wargaming chwali się, że dzięki współpracy z firmą Intel, udało się osiągnąć świetną optymalizację. Gra ma być więc teraz nie tylko ładniejsza, ale też mniej wymagająca.
„Aktualizacja 1.0 ulepsza technologię bazową gry zmieniając silnik graficzny na stworzony przez nas wewnętrznie Core. Dzięki temu możemy możemy podnieść znacząco poziom gry i zapewnić, że World of Tanks będzie świetną rozrywką przez najbliższe lata” – powiedział Milos Jarebek, dyrektor rozwoju World of Tanks na PC.
„Intel jest przywiązany do wspierania innowacji na rynku gier PC. Zaawansowane technologie stworzone przez Wargaming w nowej odsłonie World of Tanks reprezentują nową generację doświadczeń grania na komputerach osobistych” – dodała Michelle Chuaprasert, dyrektor programu relacji z twórcami i inicjatywami w firmie Intel.
Czołgi w rzeczywistości rozszerzonej
Wraz z nową wersją gry udostępniona została (stworzona we współpracy z Google) aplikacja World of Tanks AR Experience na systemy Android i iOS. Pozwala ona zobaczyć bitwę czołgów tak, jakby było się jej świadkiem – w rzeczywistości rozszerzonej. W taki sam sposób można poznać historię i budowę wojskowej maszyny.
„Cieszymy się, że możemy współpracować z Google i dostarczyć unikatowe doświadczenie rozszerzonej rzeczywistości milionom użytkowników na całym świecie. Wraz z najnowszą premierą World of Tanks 1.0, aplikacja może rozszerzyć doznania z wirtualnych bitew czołgów” – powiedział Matt Daly z projektów specjalnych z Wargaming.
Źródło: Wargaming
Komentarze
30silnik powinni wymienić już dawno no ale w końcu się doczekaliśmy
przynajmniej pod względem graficznym
Zmiana na gorsze !
Ten sam komputer a ustawienia musiałem zmniejszyć z wysokich na średnie a nawet niżej.
Spadł FPS a miała być poprawiona optymalizacja.
Teraz muszę grać na gorszych ustawieniach.
Poprzednio grało się idealnie - grafika była naprawdę super i wszystko chodziło idealnie.
Teraz grafika gorsza , musiałem zjechać w ustawieniach.
Mało tego że spadł FPS, to teraz jak wchodzę w bitwę to ładowanie nie nadąża z czasem.
Poprzednio wchodziłem , szybki loading i czekam na rozpoczęcie i widzę odliczanie czasu ( przeważnie 28 sekund ) !
Teraz ładuję się w bitwę i widzę ładowanie mapy oraz słyszę odliczanie a do bitwy przystępuję po 3-4 sekundach po rozpoczęciu ! Tak wygląda ta ich mega zmiana...na gorsze !
Niech nikt mnie nie krytykuje za słay sprzęt - To jest ten sam sprzęt kiedy grałem w wersje 0.9 - Grało się idealnie a grafika i efekty były naprawdę świetne.
Teraz to szkoda gadać...Wspaniała poprawka...Nie ma co...!